اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

جریان معارض بحرینی: مردم با عدم مشارکت در انتخابات، در برابر استبداد بایستند

جریان الوفاء الاسلامی، از مردم بحرین خواست که برای مشروعیت‌زدایی از رژیم آل خلیفه، پای صندوقهای رأی حاضر نشوند.

جریان معارض بحرینی: مردم با عدم مشارکت در انتخابات، در برابر استبداد بایستند

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، جریان «الوفاء الاسلامی» که از گروه‌های مخالف رژیم آل خلیفه در بحرین است، تأکید کرد که تحریم انتخابات پارلمانی این کشور، تنها گزینه عملی برای مقاومت در برابر استبداد آل خلیفه است.

این جریان امروز یکشنبه با انتشار بیانیه‌ای در کانال تلگرامی خود، افزود: «تجربه پارلمانی طی دو دهه گذشته، ساده‌ترین اهداف و مطالبات ملت بحرین را محقق نکرده است. مردم بحرین، از این تجربه، فقط شاهد عقبگرد در همه سطوح سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی هستند».

جریان الوفاء تأکید کرد: پارلمان به دلیل قانون اساسی دستوری که با اراده یکجانبه از سوی رأس قدرت تدوین شده است، از اصول قانون‌گذاری و نظارت بی‌بهره است و این نهاد در واقع، یک مجلس صوری برای مشروعیت بخشی به رژیم دیکتاتوری است.

این جریان خاطر نشان کرد، تحریم انتخابات، رد صریح و واضح فرآیند سیاسی است که از سال ۲۰۰۲ برگزار می‌شود و به صورت منظم، در تثبیت رژیم سلطه‌گر حرکت می‌کند.

الوفاء با بیان اینکه، تحریم، یکی از ابزارهای سیاسی مهم در سلب مشروعیت از رژیمهای طاغوتی است، در پایان از ملت بحرین خواست که پای صندوقهای رأی نروند؛ زیرا این صندوقها، بحرین را به سمت آینده مجهول می‌برند و واقعیت موجود تثبیت می‌کنند.

در همین ارتباط، شیخ عیسی قاسم رهبر معنوی انقلاب بحرین، ۲۴ تیر ماه گذشته تأکید کرد، اجرای فرایند انتخابات بر پایه نقشه مرتجعانه و ظالمانه رژیم بحرین و در راستای تحقق اهداف مستبدانه و یک‌جانبه‌گرایانه و خلاف مصلحت مردم تنها به معنای عقب‌گردی جدید برای کشور، تعمیق بیشتر مصبیت‌های مردم، تحکیم حکومت دیکتاتوری و طولانی کردن سیه‌روزی‌‌‌های ملت است.

رهبر معنوی انقلاب بحرین در ادامه از مؤمنان خواست که در برابر این طرح انتخاباتی ظالمانه که هدف آن ترسیم سرنوشت مردم بر خلاف اراده و به حاشیه‌راندن ایشان است، ساکت نمانند.

در ادامه این بیانیه آمده است: «همگان، از آنانی که به عدالت دین باور دارند و آنان که مدعی میهن‌دوستی هستند، انتظار می‌رود در برابر این انتخابات جعلی دروغین که حقوق مردم را نادیده می‌انگارد، بایستند و چنانچه انتخابات بر خلاف خواست ایشان پیش رفت، لاجرم باید از آن اعلام برائت کنند تا اراده آن‌ها به بهانه موافقتشان و رضایت آشکار و پنهانشان با بردگی‌کشاندن نقض نشود.»

شیخ عیسی قاسم ضمن تأکید بر برگزاری انتخابات درست و عادلانه، افزود که در صورت شکست این اقدام، بایست  مخالفت علنی با هرگونه انتخابات دروغین و فریبکارانه ابراز شود و کسانی که در برابر هرگونه انتخابات ظالمانه‌ سکوت اختیار می‌کنند و خود را راضی نشان دهند، به خود ظلم کرده‌اند.

قرار است انتخابات پارلمانی بحرین در اکتبر آینده برگزار شود؛ اما از آنجا که از زمان آغاز اعتراضات مردمی در اوایل سال ۲۰۱۱ تاکنون، هیچ اقدام امیدوارکننده‌ای برای اصلاح امور در این کشور صورت نگرفته و پاسخی به مطالبات انقلابیون داده نشده، انتظار می‌رود که اغلب احزاب مخالف رژیم آل خلیفه این انتخابات را تحریم کنند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول