اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  دانشگاه

دانشگاه فنی و حرفه ای در حرکت به سمت استانداردهای بین المللی است

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای از حرکت این دانشگاه در دولت سیزدهم به سمت استانداردهای بین المللی خبر داد.

دانشگاه فنی و حرفه ای در حرکت به سمت استانداردهای بین المللی است

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس  به نقل از اداره کل روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه‌ای، مراسم افتتاح ۱۵ مرکز رشد مهارتی دانشگاه فنی و حرفه ای با حضور خسرویان ردیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای، علیرضا منادی سپیدان رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، محمد صادق خیاطیان رئیس مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری و اعضای هیات رئیسه دانشگاه و همچنین مقامات کشوری و استانی همزمان با هفته دولت برگزار شد.

عرفان خسرویان رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای در مراسم افتتاح ۱۵ مرکز رشد مهارتی ضمن خیرمقدم به مهمانان حاضر در جلسه و مقامات علمی، سیاسی و مذهبی در استان‌ها، هفته دولت و یاد و خاطره  شهید باهنر و شهید رجایی را گرامی داشت.

خسرویان با اشاره به اهمیت تاسیس ۱۵ مرکز رشد مهارتی در دانشگاه فنی و حرفه ای، افزود: این دانشگاه در گذشته بیشتر بر محور آموزش متمرکز بوده است اما در دولت سیزدهم در راستای حوزه‌های کسب و کار فناورانه و شکل‌گیری خوشه‌هایی برای تربیت نیروی کار و اشتغال به سمت استانداردهای بین‌المللی حرکت خواهد کرد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای ادامه داد: همه ما در جریان تحولات بین‌المللی هستیم، تحولاتی که در منطقه ما اتفاق می‌افتد و نیاز به نیروی کار فراوان برای بازار کار صنایع کوچک و متوسط دارد و نقطه اتکای آن تربیت تکنیسین است و مأموریت دانشگاه فنی و حرفه‌ای نیز تربیت تکنیسین به تناسب گرندهای شغلی و تغییرات تکنولوژیک در آینده است.

خسرویان در بخش دیگری از صحبت‌هایش افزود: دانشگاه فنی و حرفه‌ای باید رویکرد خود را به سمت و سوی تربیت تکنیسین‌ها ببرند و ما می‌دانیم یکی از ارکان تکنولوژی، بحث انسان‌افزار است. دانشگاه فنی و حرفه‌ای با بیش از ۱۸۰ هزار دانشجو در نظر دارد از آموزش، به سمت تشکیل مراکز رشد و نوآوری و مهارتی و ایجاد یک سنترال پارک مرکزی برای ساماندهی ۳۴۰۰ کارگاهی که در سطح کشور دارد حرکت کند، کارگاه‌هایی که بتوانند در سطح کشور به اقتصاد و کسب و کارهای محلی رونق بخشند و این برنامه چند لایه دارد که یک لایه آن آمایش تجهیزات آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌ها است که در معاونت پژوهشی در حال پیگیری است و یک برنامه آن طراحی و ایجاد اکوسیستم مهارت است.

وی همچنین تصریح کرد: از سال گذشته در کشور بعد از اینکه پرستیژ و آبروی علمی در دهه ۸۰ برای کشور ایجاد شد و دانشگاه‌های ما رتبه‌های خوب علمی در دنیا کسب کردند، بحث تجاری‌سازی و تأسیس معاونت علمی مطرح شد. معاونت علمی با شرکت‌های دانش‌بنیان و پارک‌های علم و فناوری کار را شروع کرد اما حوزه مهارت مغفول ماند، یعنی ما تمرکزمان را به سمت توسعه دادن و فناوری‌ها و تجاری‌سازی فناوری بردیم و در تربیت منابع انسانی غافل شدیم و در این پازل بزرگ نظام جامع نوآوری، مأموریت دانشگاه فنی و حرفه‌ای تربیت تکنیسین است و باید اکوسیستم مهارت را در کشور ایجاد و نقش حاکمیتی مان را ایفا کنیم.

 خسرویان در خصوص اهمیت دانشگاه فنی و حرفه‌ای در دولت سیزدهم گفت: این دانشگاه برای اولین بار با حضور معاون اول در شورای عالی مهارت رئیس جمهور حضور پیدا کرد و این شورا نظام چهارچوب صلاحیت حرفه‌ای، اکوسیستم مهارت را در کشور سنتز می‌کند یعنی همزمان چند کار لایه‌ای در دانشگاه پیش می‌رود که یک لایه آن بحث تأسیس مراکز رشد است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول