اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

آرتمیس 1 در یک قدمی پرتاب/ آیا بارش باران دوباره ماموریت را متوقف می‌کند؟

پرتاب موشک آرتمیس ۱ که چند روز قبل با بروز مشکل در یکی از موتورها به تعویق افتاده بود، قرار است امروز در صورت مساعد بودن شرایط آب و هوایی انجام بگیرد.

آرتمیس 1 در یک قدمی پرتاب/ آیا بارش باران دوباره ماموریت را متوقف می‌کند؟

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس و به نقل از ایندیپندنت، براساس آخرین پیش بینی هواشناسی 45 نیروی فضایی ایالات متحده، شرایط آب و هوایی برای پرتاب آرتمیس 1، نسبتا مساعد است.

مارک برگر، افسر بخش شرایط آب‌وهوایی برای پرتاب می‌گوید: آخرین پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که در روز شنبه خطر بارش باران و رعد و برق در امتداد سواحل فضایی فلوریدا وجود دارد. برگر در ادامه گفت که احتمال نامناسب بودن آب و هوا در پنجره پرتاب روز شنبه 60 درصد است. اما ابراز خوش بینی کرد که هوا در نقطه‌ای از پنجره صاف می‌شود و به آرتمیس 1 فرصتی برای بلند شدن می‌دهد.

ناسا برای اولین بار در روز دوشنبه 29 آگوست تلاش کرد فضاپیمای آرتمیس 1 را به فضا پرتاب کند، اما پس از بروز مشکل در یکی از موتورهای موشک، پرتاب به تعویق افتاد. آرتمیس 1 شامل موشک جدید سیستم پرتاب فضایی (SLS) ناسا، کپسول اوریون است. این ماموریت بدون سرنشین و در 42 روز انجام خواهد شد.

اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، آرتمیس 1 از سکوی پرتاب 39B در مرکز فضایی کندی ناسا در فلوریدا در طول یک پنجره پرتاب دو ساعته که در ساعت 22:47 به وقت تهران (2:17 بعد از ظهر باز به وقت منطقه زمانی شرقی) ‌ باز می‌شود، پرتاب خواهد شد.

انتهای پیام/ ت 90

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول