اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

بالگردهای شینوک آمریکا بابت «ایراد فنی خطرناک» زمین‌گیر شدند

نوعی از بالگردهای آمریکایی به‌خاطر ایراد فنی خطرناک ناشی از برخی قطعات تعویضی، زمین‌گیر شدند.

بالگردهای شینوک آمریکا بابت «ایراد فنی خطرناک» زمین‌گیر شدند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ارتش آمریکا روز چهارشنبه ناوگان بالگردهای ترابری «شینوک» را به دلیل نگرانی از ایراد فنی خطرناک در آن‌ها، زمین‌گیر کرد.

به نوشته روزنامه «ایندیپندنت»، سخنگوی ارتش آمریکا اعلام کرد: «ارتش علت اصلی نشت سوخت را که موجب مواردی از آتش‌سوزی در موتورهای بالگردهای H-47 شده بودند، پیدا کرده و اقدامات اصلاحی برای حل این مسئله در دست اجراست».

این مقام آمریکایی افزود، به دلیل وجود این ایراد فنی خطرناک، تمامی ۴۰۰ فروند بالگرد شینوک ارتش آمریکا برای رعایت جانب احتیاط، زمین‌گیر شدند. او متذکر شد، در حوادثی که اخیراً در اتباط با آتش گرفتن موتورهای این نوع از بالگرد رخ داده، کسی کشته یا مجروح نشده است.

سخنگوی ارتش آمریکا گفت، قطعات تأمین شده از سوی یک شرکت آمریکایی، با تجهیزات اصلی این بالگردها همخوانی نداشته و علت این حوادث بوده‌اند.

با این حال روزنامه «وال استریت ژورنال» نوشته است، بالگردهایی که دچار سانحه شده‌اند، محصول مشترک شرکت «بوئینگ» بوده و موتورهای آن‌ها را شرکت «هانی‌وِل اینترنشنال» تولید کرده است.

شرکت بوئینگ در این زمینه بیانیه‌ای صادر نکرده اما هانی‌ول اینترنشنال اعلام کرده در حال همکاری با ارتش آمریکا بوده و مشخص شده واشرهای یدکی دچار مشکل بوده و با ساختار اصلی موتورها هم‌خوانی ندارد. با این حال این شرکت می‌گوید در تأمین این واشرها نقشی نداشته است.

ماه گذشته نیز فرماندهی عملیات ویژه نیروی هوایی ایالات متحده تمام ۵۲ هواپیمای «وی-۲۲ آسپری» خود را به طور نامحدود و در نتیجه تعداد فزاینده حوادث ایمنی زمین گیر کرد.

سرهنگ «بکی هیس» سخنگوی فرماندهی عملیات ویژه نیروی هوایی ایالات متحده  گفت که دستور توقف ایمنی به دنبال دو حادثه ایمنی که طی شش هفته گذشته رخ داده بود، صادر شد.

به گفته هیس، گیربکس یکی از دو موتور این هواپیما ساخت شرکت «رولزرویس» به دلیل نامعلومی می‌لغزد. وی گفت: «ایمنی هوانوردان ما از اهمیت بالایی برخوردار است، بنابراین هیچ هواپیمایی از این نوع تا زمانی که ما علت این مشکل را مشخص نکنیم پروزا نخواهد کرد» (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول