اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

کتابخانه‌های عمومی و آموزش و پرورش تفاهم نامه همکاری امضا کردند

تفاهم نامه همکاری اداره کل کتابخانه‌های عمومی و اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی به امضا رسید.

کتابخانه‌های عمومی و آموزش و پرورش تفاهم نامه همکاری امضا کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، با هدف ترویج کتابخوانی، تفاهمنامه همکاری بین اداره کل کتابخانه‌های عمومی و اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی به منظور برگزاری برنامه‌های مشترک ویژه دانش آموزان به امضا رسید.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی در خصوص این تفاهم نامه گفت: ایجاد انگیزه و تشویق به کتابخوانی در دانش آموزان یک امر مهم و کلیدی است و مدرسه نیز به عنوان دومین نهاد اجتماعی که کودک بعد از خانواده در آن پای می‌گذارد، در این زمینه نقش محوری و اساسی بر عهده دارد.

مهدیان پور افزود: در زمینه تشویق کودکان به کتابخوانی معلمان نقش موثر و اساسی دارند و معلم می‌بایست در این زمینه یک الگوی خوب برای دانش آموزانش باشد و در وهله اول خودش اهل مطالعه و کتاب خواندن باشد.

وی ادامه داد: بر اساس این تفاهم‌نامه، همکاری‌های لازم در اجرای طرح یادگیری دقیق- مطالعه عمیق در تابستان با هدف تقویت مهارت‌های چهارگانه زبانی خواندن، نوشتن، گوش دادن و صحبت کردن انجام خواهد شد و جلسات جمع خوانی کتاب و تشکیل کلاس‌های فوق برنامه با موضوعات مختلف آموزشی و پرورشی و تشکیل کارگاه‌های آموزش خانواده در محیط کتابخانه برگزار می‌شود.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی خاطرنشان کرد: از تعهدات این اداره کل در این تفاهم‌نامه می‌توان به معرفی و ارائه لیست کتب مفید برای مطالعه دانش آموزان دوره ابتدایی جهت بارگذاری در سامانه شاد، فراهم آوری امکان بازدید دانش‌آموزان و برگزاری کلاس‌های فوق برنامه در کتابخانه‌های عمومی سطح استان، همکاری در اجرای طرح «یادگیری دقیق-مطالعه عمیق» در تابستان، همکاری در تاسیس کتابخانه‌های مشارکتی با آموزش و پرورش استان و حضور کتابداران در مدارس با هماهنگی اداره کل آموزش و پرورش به منظور اجرای برنامه‌های فرهنگی با موضوع کتابخوانی اشاره کرد.

وی ادامه داد: استفاده از بستر فضای شبکه شاد آموزش و پرورش جهت اطلاع رسانی برنامه‌های فرهنگی کتابخوانی، همکاری در برگزاری نشست‌های کتاب‌خوان، مسابقات و جشنواره‌های کتابخوانی در سطح مدارس استان، تشویق دانش‌آموزان و مدارس جهت بازدید از کتابخانه‌های عمومی و عضویت آنان در هنگام بازدید و هماهنگی حضور کتابداران در مدارس جهت اجرای برنامه‌های فرهنگی با موضوع کتابخوانی از تعهدات اداره کل آموزش و پرورش در این تفاهم‌نامه خواهد بود.

به گزارش فارس اجرای برنامه‌های مشترک در زمینه‌های فرهنگی، مسابقات کتابخوانی، اوقات فراغت و مناسبت ها، همکاری و مشارکت در برگزاری کارگاه‌های آموزشی در حوزه آسیب‌های اجتماعی، ارائه خدمات مشاوره ای و همکاری در تاسیس و راه اندازی کتابخانه های مشارکتی از دیگر مفاد این تفاهم نامه است که به مدت ۲ سال اعتبار خواهد شد.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول