اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

با امر به معروف و نهی از منکر می‌توان در مسائل فرهنگی مردم، ورود کرد

رئیس شورای فرهنگ عمومی کشور اظهار داشت: اگر اصل امر به معروف و نهی از منکر در کشور وجود نداشت نباید انتظار داشت که دولت‌ها بتوانند در مسائل فرهنگی مردم ورود کنند این در حالی است که در حوزه قانون گذاری نیز مغفولاتی صورت گرفته است.

با امر به معروف و نهی از منکر می‌توان در مسائل فرهنگی مردم، ورود کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، رئیس شورای فرهنگ عمومی کشور امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان فارس با بیان اینکه یکی از اهدافی که در شورای فرهنگ عمومی کشور به دنبال دستیابی آن هستیم موضوع تقویت حضور مردم در فعالیت‌های مرتبط با حوزه فرهنگ است گفت: در راستای حضور مردم در شورای فرهنگ عمومی می‌توان با تکیه بر موضوع تحول در این شورا زمینه حضور مردم را فراهم کرد.

سید مجید امامی ضمن برشمردن شاخه های مدیریت فرهنگی در کشور که شامل نظارت، مباشرت، حمایت هدایت و مشارکت است، عنوان کرد: دولت سیزدهم در راستای توسعه فعالیت‌های فرهنگی و افزایش سرانه فرهنگ در جامعه در مناطق محروم خود اقدام به مشارکت کرده تا ضریب نفوذ فرهنگ در این مناطق افزایش یابد.

وی تاکید کرد: باید تمامی مناطق محروم کشور به لحاظ فرهنگی با متوسط میانگین کشور برابر شوند از این رو دولت در این مناطق با مشارکت در تلاش است تا بتواند ضریب نفوذ را افزایش دهد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی کشور اظهار داشت: اگر اصل امر به معروف و نهی از منکر در کشور وجود نداشت نباید انتظار داشت که دولت‌ها بتوانند در مسائل فرهنگی مردم ورود کنند این در حالی است که در حوزه قانون گذاری نیز مغفولاتی صورت گرفته است.

امامی ادامه داد: سینما و مد و لباس از جمله حوزه‌های مغفول مانده است که در حال انجام تصمیمات خوبی برای آنان هستیم این در حالی است که برخی از فیلم‌هایی که در سینما اکران می‌شود قابلیت دیدن با خانواده را ندارد.

از سندهای مهندسی فرهنگی حمایت مالی می‌شود

وی در خصوص حمایت‌های مالی از سندهای مهندسی فرهنگی نیز بیان کرد: سه روش برای حمایت از سندهای مهندسی فرهنگی در نظر گرفته شده است و امید است با تخصیص این اعتبارات بتوان مشکلات موجود در این بخش را برطرف نمود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: شورا بیانیه‌های راهبردی برای ورود زنان به ورزشگاه‌ها داشته و برای ١٧ رشته فعالیت دیگر نیز این شورا برنامه ریزی و بیانیه‌های راهبردی دیگری صادر کرده است.

امامی با اشاره به اینکه در حوزه حجاب و عفاف گاهاً دیده شده است که اجازه ورود برخی از لباس‌هایی داده شده است که متناسب با ویژگی‌های فرهنگی کشور و عفیفانه نبوده است، اظهار داشت: اگر در حوزه فعالیت‌های اجتماعی پیش زمینه‌های فرهنگی در نظر گرفته نشود در برخی از فعالیت‌ها شاید ارزش‌ها تبدیل به ضد ارزش شود این در حالی است که پیش از وقوع برخی از مشکلات باید با نظارت مشکل را برطرف کرد اما نظارت‌های پسینی نیز باید در فعالیت‌های فرهنگی وجود داشته باشد و بعد از آن به سمت سایر اقدامات اقدام کرد.

وی متذکر شد: تا زمانی که در جامعه منکر نظیر فساد اداری و موضوعات حجاب وجود داشته باشد ما خواب نداریم.

در ادامه این جلسه، استاندار فارس با بیان اینکه طرح مدیریت خانواده توسط بانوان به زودی قرار است در استان فارس به عنوان استان پایلوت در کشور اجرایی شود عنوان کرد: طبق این طرح، زنان متأهل که کارمند ادارات دولتی هستند ساعت ١٢ می‌توانند به منزل رفته و وظایف مدیریت خانواده را در خانه انجام دهند.

ایمانیه گفت: بودجه‌هایی که در حوزه فرهنگ اختصاص یافته است بسیار ناچیز بوده و نمی‌توان انتظار داشت که مسائل فرهنگی در کشور نظیر نقشه مهندسی فرهنگی کشور بدون بودجه اجرایی شود این در حالی است که بخش‌های نرم افزاری و سخت افزاری نیازمند بودجه است که باید این بودجه‌ها نیز به فارس تخصیص یابد.

وی به روند جذب دانشجویان رشته هنر نیز معترض بود و افزود: روش پذیرش دانشجو در دانشگاه‌های هنر تغییر کند زیرا نمی‌توان با آزمون کنکور نسبت به جذب هنرمندان اقدام کرد.

آیت الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس نیز در این جلسه  در خصوص ایجادقرارگاه فرهنگی در استان فارس که به همت سپاه فجر استان در دست اجرا است گفت: قرارگاه فرهنگی می‌خواهد مدیریت میدان بکند و تاکنون ۴۸ دستگاه را موظف کردیم که برای سال ۱۴۰۱ با انجام برنامه‌های فرهنگی، مدیریت فرهنگی را به درستی در دست بگیرند و با هماهنگی‌ها اگر جایی نیازی به حمایت باشد با کمک قرارگاه انجام دهند.

انتهای پیام/ ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول