اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

خدمت‌رسانی 5000 خادم امام رضا(ع) به زوار اربعین/ توزیع 5 میلیون پرس غذا+عکس و فیلم

5000 خادم امام رضا(ع) امسال با حضور در 68 موکب داخلی و خارجی با توزیع بیش از 5 میلیون پرس غذا به زوار اربعین حسینی خدمت‌رسانی می‌کنند.

خدمت‌رسانی 5000 خادم امام رضا(ع) به زوار اربعین/ توزیع 5 میلیون پرس غذا+عکس و فیلم

خبرگزاری فارس ـ قرآن و فعالیت‌های دینی ـ مهدی احمدی: آستان قدس رضوی مانند سنوات گذشته با برپایی موکب‌های متعدد در داخل و خارج از کشور به زوار اربعیت سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) خدمت می‌کنند.

حدود دو هفته به روز چهلم ثارالله باقی مانده و دلدادگان ساحت قدسی خون خدا، برای لحظات پیمایش مسیر پرنور شهر کربلا ثانیه شماری می‌کنند. امسال بعد از دو سال فراغ یار، ملت ایران و عراق دوباره به هم پیوند می‌خورند تا در قاب راهپیمایی عظیم اربعین، جهانی را متحیر عظمت اسلام کنند.

آستان قدس رضوی هم که یکی از مهم‌ترین کانون‌های مذهبی جهان به شمار می‌آید، دایره حریم رضوی را کیلومترها به شعاع گام‌های عاشقان خاندان عصمت و طهارت (ع) گسترانیده و قرار است امسال کاری کارستان را برای زائران اربعین سیدالشهدا (ع)، رقم بزند.

 

 

برپایی بیش از ۶۸ موکب خدمت‌رسان توسط آستان قدس رضوی در مناطق مرزی کشورمان و داخل عراق از جمله اقدامات آستان قدس رضوی است که پیش‌بینی می‌شود به همت مواکب امام رضا (ع) بیش از ۵ میلیون پرس غذای نذری در ایام اربعین حسینی طبخ و میان زائران سیدالشهدا (ع) توزیع شود.

در همین رابطه محمدحسین استادآقا مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی در گفت‌وگو با فارس، ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ماه صفر با بیان این‌که همزمان با آغاز حماسه باشکوه پیاده‌روی اربعین حسینی به همت بنیاد کرامت رضوی در بیش از ۱۱ نقطه مرزی کشورمان برای پذیرایی از زائران ایرانی و غیر ایرانی اربعین سیدالشهدا (ع) موکب برپا می‌شود، گفت: موکب مرکزی آستان قدس رضوی همچون سال‌های گذشته در مرز مهران واقع در استان ایلام مستقر بوده و در مجموع بیش از ۶۰۰ هزار وعده غذا طبخ و یک میلیون بطری آب در این موکب توزیع خواهد شد.

برپایی ۱۸ موکب خدمت‌رسان در مرزهای شرقی و غربی کشور

مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی با اشاره به خدمات به زوار در مرزها گفت: 18 موکب با حضور خدمه و خادمیاران رضوی در مرزهای میرجاوه و ریمدان در سیستان و بلوچستان، مرز دوغارون در خراسان رضوی، مرز آستارا در استان گیلان، مرز بیله‌سوار در استان اردبیل، مرز تمرچین در آذربایجان غربی، مرز خسروی در کرمانشاه، مرزهای شلمچه و چذابه در خوزستان، مرز مهران در ایلام و مرز باشماک در کردستان با هدف تسهیل در خدمت‌رسانی به زائران ایرانی و غیرایرانی همچون زائران افغانستانی و پاکستانی برپا خواهد شد و در این مواکب خدمات اسکان، اطعام و آب معدنی ارائه می‌شود.

توزیع ۲۰۰ تن برنج میان ۶۸ موکب مستقر در داخل و خارج از کشور

وی با بیان این که ۱۰۰ تن برنج و دو میلیون آب معدنی برای مواکب مستقر در مرزهای کشورمان تعهد و در نظر گرفته شده است، می‌گوید: علاوه بر مواکب مستقر در مرز‌های کشور، بیش از ۵۰ موکب از مشهد مقدس بنابر تأکید تولیت آستان قدس و با حمایت مادی و معنوی آستان قدس رضوی با هدف خدمت‌رسانی به زائران پیاده اربعین حسینی در کربلا، سامرا، کاظمین، نجف و طریق نجف، کربلا مستقر می‌شوند و با تأمین ۱۰۰ تن برنج، ۷ تن گوشت گرم و یک میلیون و ۵۰۰ هزار بطری آب معدنی، این مواکب روزانه در سه وعده اقدام به طبخ و توزیع غذا و تأمین آب آشامیدنی مورد نیاز زائران خواهند کرد.

به گزارش فارس طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته در مواکب مستقر در مرزهای شرقی و غربی کشورمان حدود ۲ میلیون وعده غذا و در مواکب مستقر در کشور عراق سه میلیون و ۵۰۰ هزار وعده غذا میان زائران و دلدادگان به اهل بیت (ع) توزیع خواهد شد.

خدمت رسانی بیش از ۵ هزار خدام و خادمیار در مواکب داخلی و خارجی

بیش از ۵ هزار نفر از خدام و خادمیاران رضوی برای تسهیل در خدمت‌‌رسانی به زائران اربعین حسینی در ۶۸ موکب آستان قدس رضوی در داخل و خارج از کشور مستقر می‌شوند. در مجموع در سال جاری میزان مواکب آستان قدس رضوی و سایر مواکب تحت حمایت این آستان مقدس در رویداد اربعین حسینی نسبت به سال ۹۸ رشد دو برابری دارد.

تداوم خدمت‌رسانی موکب امام رضا (ع) در کربلا تا ۲۵ صفر

طبق تدابیر اندیشیده شده موکب امام رضا (ع) مستقر در کربلای معلی تا ۵ روز بعد از اربعین حسینی مصادف با ۲۵ صفر برای خدمت‌رسانی به زائران ایرانی فعال است تا زائران گرانقدر در حین برگشت به کشور، برای تأمین غذا و آب با مشکلی مواجهه نشوند.

ارائه خدمات درمانی هم از اقدامات آستان قدس است که به گفته استاد آقا ۴ اتوبوس بیمارستانی نقاط مختلف مرزی برای ارائه خدمات سلامت و درمان پیش‌بینی شده است. همچنین تجلیل از ۵۰۰ موکب خدمت‌رسان عراقی به زائران اربعین با اهدای بسته هدایای متبرک رضوی از دیگر اقدامات آستان قدس است که در همین راستا محصولات مختلفی همچون پرچم عزای امام حسین (ع) منقش به احادیثی از امام رضا (ع)، تابلو فرش و اقلام متبرک آماده شده است که با شعار «حب الحسین یجمعنا» میان مواکب توزیع می‌شود.

انتهای پیام/ ت 34

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول