اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد کلان و بودجه

رشد 159 درصدی فروش اموال تملیکی در یک سال‌/ انهدام خودروهای قاچاق کشف شده

مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی از رشد 159 درصدی فروش اموال تملیکی در یک سال اخیر نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

رشد 159 درصدی فروش اموال تملیکی در یک سال‌/ انهدام خودروهای قاچاق کشف شده

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، عبدالمجید اجتهادی امروز پس از امحای 1500 تن کالای متروکه در انبارهای سازمان اموال تملیکی، در جمع خبرنگاران حاضر شد‌ و اعلام کرد: امسال نسبت به سال گذشته فروش اموال تملیکی 159 درصد رشد، انهدام کالا‌ی متروکه 150 درصد رشد و در مجموع تعیین تکلیف اموال تملیک شده نسبت به سال قبل 63 درصد رشد، داشته است.

وی گفت: در یک سال گذشته از عملکرد دولت سیزدهم سرجمع 11 هزار میلیارد تومان کالاهای اموال تملیکی تعیین‌تکلیف شد.

وی افزود: همچنین برای اولین‌بار خودروهای قاچاق کشف شده در انبار اموال‌های تملیکی منهدم شد. البته موتور و قطعات ارزشمند این خودروها قبل از انهدام جدا شده و در اختیار 3 دانشگاه برتر کشور برای اهداف پژوهشی و مهندسی معکوس قرار می‌گیرد.

مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی گفت: تشکیل پرونده برای اموال تملیکی در پنج ماه اول امسال نسبت به سال قبل 204 درصد رشد داشته، همچنین دستگاه‌هایی که در بحث تجارت خارجی دخیل هستند، سازمان بنادر و سازمان اموال تملیکی اقداماتی انجام دادند که کمتر شاهد هدرروی اموال در انبارها باشیم.

وی ادامه داد: روند انهدام 1500 تن از اموال متروکه در انبارهای اموال تملیکی از امروز آغاز شده است، برخی از این اموال سال‌های طولانی حتی به مدت 12 سال در انبارها متروکه مانده است، البته این اموال را تاجران به روش قانونی وارد کرده و قاچاق نکرده‌اند، اما گاهی به دلیل عدم آگاهی با مقررات کشور پرونده‌هایی تشکیل شده و اموالی متروکه شده است که در یک سال گذشته تعداد تشکیل پرونده‌ها 204 درصد افزایش داشته است؛‌ در پنج ماه امسال هم با 193 درصد افزایش پرونده‌های اموال متروکه مواجه شدیم. همچنین در بحث انهدام کالا 103 درصد رشد به دست آمده است.

اجتهادی همچنین گفت:‌ استرداد و برگشت اموال دچار کاهش شده است،‌ یعنی نشان می‌دهد پرونده‌هایی که رأی برائت گرفته‌اند، کاهش یافته‌اند، در زمینه استرداد اموال 10 درصد کاهش داستیم و در بحث اعاده اموال متروکه 261 درصد رشد داشته‌ایم. 

به گفته مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اگر قبل از تعیین تکلیف کالای متروکه، صاحب کالا درخواست اعاده کند، به شرط اینکه تاریخ مصرف آن منقضی نشده باشد، اعاده می‌شود اما اگر دارای تاریخ منقضی باشد، باید انهدام انجام شود. در هفته گذشته 2200 تن کالا در هرمزگان منهدم شد و از امروز هم فرایند انهدام 1500 تن کالا شروع شده است.

وی همچنین ادامه داد: کالاهایی که در انبارها می‌مانند نوعی سرمایه ملی محسوب می‌شوند که برای آنها ارز هزینه شده است، اما گاهی این کالاها آنقدر متروکه می‌شوند که هزینه انبارداری آن از درآمد حاصل از فروش بیشتر می‌شود و صاحب کالا ترجیح می‌دهد آن را به صورت متروکه رها کند و ما هم چاره‌ای جز انهدام این کالاها نداریم. از جمله سرم‌هایی که تاریخ مصرفشان گذشته بود را مجبور شدیم منهدم کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول