اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  امنیتی و دفاعی

سازمان پدافند غیرعامل و نیروی دریایی ارتش تفاهمنامه راهبردی امضا کردند

سازمان پدافند غیرعامل کشور و نیروی دریایی ارتش تفاهم‌نامه همکاری مهمی در زمینه شناسایی و جایگزین‌سازی ابزارهای جنگ دریایی در حوزه‌های نظامی و غیرنظامی دریایی در سطح ساحل مکران و دریای عمان به امضا رساندند.

سازمان پدافند غیرعامل و نیروی دریایی ارتش تفاهمنامه راهبردی امضا کردند

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس،‌ سازمان پدافند غیرعامل کشور و نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی تفاهم‌نامه همکاری مهمی در زمینه شناسایی و جایگزین‌سازی ابزارهای جنگ دریایی در حوزه‌های نظامی و غیرنظامی دریایی از قبیل سامانه‌های جغرافیایی و تعقیب‌یاب و همچنین طبقه‌بندی و ارزیابی پدافند غیرعاملی دارایی‌های حیاتی، حساس و مهم در سطح ساحل مکران و دریای عمان به امضا رساندند.

بنابراین گزارش، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور و فرمانده نیروی دریایی ارتش در دیدار با یکدیگر، تفاهمنامه‌ای در زمینه همکاری و هم‌افزایی در جهت اجرایی کردن تدابیر و منویات مقام معظم رهبری و سیاست‌های کلی نظام در امور پدافند غیرعامل از طریق انجام برنامه‌های بنیادین و زیربنایی در راستای کاهش آسیب‌پذیری در برابر تهدیدات و بهره‌مندی از پوشش مناسب دفاعی در سواحل مکران و نیز برنامه‌های توسعه دریامحور در سواحل شرقی کشور به امضا رساندند.

سردار جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در این دیدار، نیروی دریایی ارتش را یک نیروی راهبردی عنوان کرد که اقدامات و دستاورد‌های آن در مسیر ارتقای بازدارندگی دفاعی و دستیابی به ایران قوی قلمداد می‌شود و گفت: این تفاهم‌نامه با هدف توسعه ملاحظات پدافند غیرعامل در سواحل، دریا‌ها و شناور‌ها با استفاده از ظرفیت‌های دانشی و صنعتی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی برای بخش‌های کشوری تنظیم شده است.

وی افزود: توسعه دامنه امنیت و دفاع در بخش‌های کشوری و همچنین ارتقاء قابلیت‌های دفاع از کانون‌های کشتیرانی جمهوری اسلامی در آب‌های نزدیک و دور با بهره‌گیری از ظرفیت‌های دانشی، صنعتی و تجربیات گرانسنگ این نیرو از دیگر اهداف این تفاهم‌نامه مشترک است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور تجربیات نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در حوزه پدافند غیرعامل شناور‌ها و دریا را ارزشمند دانست و افزود: می‌توان با بروزرسانی و انجام اصلاحات از این تجربیات در بخش‌های کشوری استفاده کرد و این یک رویکرد بسیار مؤثر است.

وی راهبرد جمهوری اسلامی در توسعه دریامحور را اتکا بر سواحل و بنادر دریای عمان و جنوب شرق کشور عنوان کرد و افزود: توسعه اقتصادی و زیرساختی در این حوزه بسیار حائز اهمیت است و نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی به‌عنوان محور دفاعی و امنیتی می‌تواند به این زیرساخت‌ها شکل دهد و این نیرو محور توسعه دریامحور قرار گیرد.

سردار جلالی با اشاره به جزئیات تفاهم‌نامه مشترک سازمان پدافند غیرعامل کشور و نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی گفت: در این تفاهم‌نامه تلاش شده است از تجربیات و رویکرد‌های نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در جهت توسعه اقتصادی کشور در بخش بنادر، دریا و توسعه کشتیرانی استفاده شود.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور ابراز امیدواری کرد که انعقاد این تفاهمنامه ثمرات و نتایج مؤثری در حوزه پدافند غیرعامل داشته باشد و با اجرایی‌سازی برنامه‌های مشترک در سال‌های آینده بتوان به اهداف مد نظر در حوزه دریا، ساحل و کشتیرانی دست یافت.

دریادار ایرانی، فرمانده نیروی دریایی ارتش نیز در این دیدار ضمن گرامیداشت ایام عزای حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، به بیان اهمیت و جایگاه پدافند غیرعامل پرداخت و گفت: امروز اهمیت و جایگاه پدافند غیرعامل در حوزه نظامی و غیر نظامی بر همگان روشن است و این تفاهم‌نامه در راستای افزایش تعاملات و ارتقاء سطح علمی و نظری با رویکرد دریامحور تنظیم شده است.

وی با اشاره به اینکه پدافند غیرعامل در حوزه دریا با سایر حوزه‌ها متفاوت است، افزود: امیدواریم با این ائتلاف قوی امروز کار‌های بزرگی انجام شود و  با در اختیار قراردادن ظرفیت‌ها در حوزه نظری و عملی بتوانیم گام‌های بلندتری را برداریم.

امیر دریادار ایرانی در پایان خاطرنشان کرد: باید به نقطه‌ای برسیم که نقش پدافند غیرعامل در حوزه دریا برای همگان تبیین شود و بتوانیم با استفاده از این ظرفیتی که هر دو طرف به میدان آورده‌اند، شاهد اعتلا و ارتقای سطح بازدارندگی و توان دفاعی نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه دریا‌ها و اقیانوس‌ها باشیم.

از محور‌های مهم و عملیاتی این تفاهم‌نامه راهبردی، شناسایی و جایگزین‌سازی ابزار‌های جنگ دریایی در حوزه‌های نظامی و غیرنظامی دریایی از قبیل سامانه‌های جغرافیایی و تعقیب‌یاب و همچنین طبقه‌بندی و ارزیابی پدافند غیرعاملی دارایی‌های حیاتی، حساس و مهم در سطح ساحل مکران و دریای عمان است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول