اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

نماینده قزوین: بی توجهی به بیمارستان‌های فرسوده قزوین مانند پلاسکو و متروپل فاجعه‌آفرین خواهد بود

نماینده قزوین، آبیک و البرز در مجلس با اشاره به عمر بالای ۱۰۰ سال بیمارستان ۲۲ بهمن قزوین، گفت: از نظر اعتباربخشی باید گفت در حوزه درمان استان قزوین ساختمان‌هایی همچون پلاسکو و متروپل که فاجعه بیافریند زیاد دارد و لازم است تدبیری اندیشیده شود.

نماینده قزوین: بی توجهی به بیمارستان‌های فرسوده قزوین مانند پلاسکو و متروپل فاجعه‌آفرین خواهد بود

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، فاطمه محمدبیگی در حاشیه بازدید از بیمارستان دولتی شهدای آبیک به همراه معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مسئولان استانی و شهرستانی متوسط عمر ساختمان‌های درمانی استان قزوین را بالای 70 سال و بیمارستان 22 بهمن را 101 سال ذکر و اظهار کرد: برخی از مکان‌های درمانی، تاریخی و به شدت فرسوده بوده و ممکن است با زلزله و هر اتفاقی دیگر قابل استفاده نباشد. 

وی تغییر ساختارهای درمانی و بهداشتی استان قزوین را از نظر ساختمان و ابنیه و فنی ضروری دانست و افزود: از نظر اعتباربخشی باید گفت که ساختمان هایی همچون پلاسکو و متروپل در حوزه درمان در استان قزوین که فاجعه بیافریند زیاد داریم که لازم است تدبیری اندیشیده شود. 

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در خصوص پیگیری وضعیت بیمارستان‌های استان قزوین، تیم مدیریتی بسیار همراهی اعم از استاندار و دیگر مسئولان داریم. 

محمدبیگی اضافه کرد: مقرر شده فاز نخست بیمارستان 700 تختخوابی استان قزوین در عرض یک سال احداث شود که در خصوص این بیمارستان بیش از 100 صفحه پیگیری انجام شده و برای بیمارستان شهدای آبیک هم بیشترین پیگیری ها در کمیسیون وزارت بهداشت صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: قزوین محل تلاقی کریدور شمال و جنوب از آسیای میانه و اروپا به سمت خلیج فارس و از غرب به شرق و ترکیه و مشهد مقدس است از سویی بزرگراه غدیر که آبیک در جوار آن قرار دارد، اتوبان قزوین به تهران که 33 میلیون تردد وجود دارد، بیشترین حوادث ترافیکی بعد از اتوبان قم تهران که 34 میلیون تردد دارد، را به خود اختصاص داده است که شهر سلامت می تواند نسخه این مسائل باشد. 

این نماینده مجلس بیان کرد: با توجه به مسائل مطروحه اصلا ساختاری برای رسیدگی به بیماران ترومایی وجود ندارد و اورژانس شهرستان آبیک در وضعیت مناسبی قرار ندارد و به رغم نزدیکی به تهران، به شدت این شهرستان فقیر است و توجه به بیمارستان شهدا ضرورت دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول