اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  سایر حوزه ها

روایت‌ متفاوت ایروان و باکو از وضعیت نقاط مرزی و مذاکرات صلح

در حالیکه ارمنستان و جمهوری آذربایجان همدیگر را به تیراندازی علیه مواضع هم متهم می‌کنند، مقام‌های دو طرف بر این باورند تا حصول توافق هنوز مواردی باقی مانده است.

روایت‌ متفاوت ایروان و باکو از وضعیت نقاط مرزی و مذاکرات صلح

 به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت دفاع ارمنستان روز سه شنبه مدعی شد که یکی از نظامیان این کشور در یک پاسگاه جنگی در مرز شرقی با جمهوری آذربایجان با شلیک نیروهای  این کشور کشته شد در جبهه دیپلماتیک نیز هنوز ابهاماتی  وجود دارد.

به گزارش وبگاه «رادیو اروپای آزاد»، این نظامی ارمنستانی بنابر ادعای این کشور روز دوشنبه کشته شد. وزارت دفاع جمهوری آذربایجان با رد ادعا ارمنستان را به «دروغ پردازی» متهم کرد.

این در حالی است که مقامات ارمنستان و جمهوری آذربایجان با میانجی‌گری روسیه در مورد تعیین حدود مرزها و سایرموارد درگیری در قره باغ کوهستانی را متوقف کردند.

اتحادیه اروپا نیر تاکنون چهار دور گفت‌وگوهای سه جانبه را با مقامات ارشد جمهوری آذربایجان و ارمنستان با هدف پیشبرد تلاش‌های صلح و برقراری مجدد خطوط حمل و نقل برگزار کرده است.

این وبگاه در ادامه به نقل از یک مقام ارشد ارمنستان نوشت که هنوز موارد کلیدی منجر به توافق صلح بین دو کشور فراهم نشده است.

«آرمان یگویان» مقام ارشد پارلمان ارمنستان گفت:« توافق بر سر نقاط اساسی هنوز حاصل نشده است.»

وی اظهار داشت: «توافق شده که وزرای خارجه دو کشور ماه نوامبر با یکدیگر دیدار کنند و این بدان معناست که هنوز جای کار بیشتر وجود دارد و می‌توان در این دو ماه مواضع را تا حدودی نزدیک‌تر کرد.»

«الهام علی اف» رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان بعد از دیدار با «نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان در مصاحبه‌ای گفت که طی چند ماه امکان رسیدن به توافق صلح نهایی با ارمنستان و امضای آن وجود دارد.

 

به رغم این اظهارنظر، پاشینیان نخست‌وزیر ارمنستان جمعه  گذشته گفت که گفت‌وگوی دشواری با رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان در شهر بروکسل داشت.

نخست وزیر ارمنستان افزود: «روشن است که بحث طولانی بود و آسان نبود. می‌خواهم بگویم که اهداف ما باید بدون تغییر باقی بمانند. من بارها در مورد آنها به طور علنی صحبت کرده‌ام. دولت ارمنستان بر اساس دستور کار صلح هدایت می‌شود و ما نیاز به عزم راسخ داریم».

به گفته پاشینیان، همه باید درک کنند که راه حل‌های ممکن در این مسیر مشخص نیست. پاشینیان تاکید کرد که باید برای حصول اهداف به طور مداوم تلاش کرد

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول