اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

روسیه خواستار نشست شورای امنیت درباره اوکراین شد

نماینده روسیه در سازمان ملل خبر داد که مسکو برای بررسی مسئله ارسال تسلیحات توسط آمریکا و اروپایی‌ها به اوکراین، خواستار برگزاری نشست اضطراری شورای امنیت شده است.

روسیه خواستار نشست شورای امنیت درباره اوکراین شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، تداوم پمپاژ تسلیحات و تجهیزات نظامی کشورهای غربی به اوکراین برای شعله‌ورتر کردن جنگ با روسیه، مسکو را به درخواست برای نشست شورای امنیت واداشت.

«واسیلی نبنزیا» نماینده روسیه در سازمان ملل متحد بامداد پنجشنبه اعلام کرد که مسکو برای بررسی مسئله ارسال تسلیحات توسط آمریکا و اروپایی‌ها به اوکراین، خواستار برگزاری نشست اضطراری شورای امنیت شده است.

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، نبنزیا با انتقاد از اتهام‌زنی آمریکا به روسیه درباره راه‌اندازی سیستم غربالگری در شرق اوکراین برای دستگیری اوکراینی‌های حامی رژیم کی‌یف، توضیح داد: «نشست امروز که به درخواست ایالات متحده و آلبانی برگزار شد، پتانسیل این را داشت که به نقطه عطف جدیدی در کارزار دروغ‌پراکنی اوکراین و حامیان غربی آن علیه کشور ما تبدیل شود».

بعد از او، «دیمیتری پولیانسکی» معاون نماندگی روسیه در سازمان ملل نیز گفت کشورهای غربی از اینکه مسکو خواستار برگزاری نشستی درباره کمک‌های نظامی به اوکراین در روز پنجشنبه شده، خوشحال شدند.

نبنزیا پیش از این نیز ضمن رد ادعاها درباره خرید توپخانه از کره شمالی، گفت که مسکو حق دارد به دلیل جلوگیری غرب از ورود مواد غذایی این کشور به بازارهای جهانی، توافق صادرات غلات از اوکراین را فسخ کند. (جزئیات بیشتر)

این دیپلمات روس همچنین با بیان اینکه اهداف عملیات ویژه روسیه در منطقه دونباس با موفقیت حاصل می‌شود، اظهار داشت اگر رژیم کی‌یف به توافقات مینسک عمل می‌کرد، نیازی به این عملیات نبود.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول