اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

انجام بیش از 12 هزار نقطه ضخامت‌‎سنجی در شرکت نفت و گاز گچساران


مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران از انجام 12 هزار و 525 نقطه ضخامت‌ سنجی از ابتدای امسال تاکنون در این شرکت خبر داد.

انجام بیش از 12 هزار نقطه ضخامت‌‎سنجی در شرکت نفت و گاز گچساران

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران مهرداد کاهکش در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آزمایش‎های ضخامت‌سنجی، آلتراسونیک و بررسی نقاط مستعد خوردگی 12 هزار و 525 نقطه مستعد خوردگی شامل 320378دسی متر مربع انجام شد.

وی بیان کرد: در تاسیسات و خطوط لوله شامل ۴ ایستگاه تقویت فشار ضعیف گچساران، ایستگاه‌های تقویت فشار و تزریق گاز گچساران و نرگسی، مجتمع گاز و گاز مایع 1200، چندراهه‌های گازی گچساران و لخته‌گیر سیاهمکان این اقدام با موفقیت انجام شده است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران تصریح کرد: انجام این فعالیت در 68 نقطه کاهش ضخامت مشاهده و شناسایی و تعویض آنها در دستور کار قرار گرفت.

 کاهکش عنوان کرد: شناسایی این نقاط به منظور ایمن‎سازی محیط کارکارکنان، تاسیسات شرکت و جلوگیری از وقوع حوادث است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران خاطرنشان کرد: تعمیرات اساسی و بازرسی دوره‌ای تجهیزات و تاسیسات در کارخانه‎ها و واحدهای مختلف به میزان 180 نفر در روز انجام شد.

 وی گفت: این اقدام با انجام تعمیرات اساسی و بازرسی دوره‌ای تجهیزات و تاسیسات، نقاط ضعف و بحرانی تجهیزات و تاسیسات شناسایی و برنامه‌ریزی برای تعمیر و رفع عیوب آنها انجام شد.

کاهکش افزود: اندازه‌گیری و پایش میزان خوردگی داخلی در تاسیسات و خطوط لوله 70نقطه بوده است.

وی اظهار کرد: با انجام پایش در تاسیسات از وضع و میزان خوردگی داخلی اطلاعات کامل به دست آمده و با بهینه‎سازی و تنظیم میزان تزریقی مواد ممانعت‌کننده از بروز خوردگی شدید جلوگیری شده است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران ادامه داد: جا دارد از کارکنان سخت کوش نفت گچساران به اقدام‎های انجام شده در اداره بازرسی فنی و خطوط نفت و گاز این شرکت اشاره و از آنها تقدیر و تشکر کرد.

 کاهکش اظهار داشت: بازرسی دوره‌ای و مستمر سامانه‌های حفاظت کاتدی نصب شده روی خطوط لوله زیرزمینی و همچنین اندازه‌گیری میزان اختلاف ظرفیت الکتریکی خطوط و لوله حفاظت کاتدی به تعداد 2 هزار و 900 مورد و بازرسی سامانه‌های تزریق پیوسته مواد شیمیایی در تاسیسات و خطوط لوله جمعٱ به میزان 324 دستگاه با موفقیت انجام شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول