اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

افزایش کیفیت سرویس‌دهی با اصلاح تعرفه‌های تلفن ثابت

مدیر مخابرات منطقه مرکزی گفت: کیفیت سرویس‌دهی با اصلاح تعرفه‌های تلفن ثابت، به مشتریان افزایش می‌یابد.

افزایش کیفیت سرویس‌دهی با اصلاح تعرفه‌های تلفن ثابت

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک به نقل از مخابرات منطقه مرکزی لطفی اظهار کرد: ثابت ماندن تعرفه‌های مخابراتی طی سال‌های گذشته باعث شده که بخش‌های مختلف شبکه به‌ویژه شبکه‌ ثابت دچار فرسودگی و اختلال شود و از طرف دیگر توسعه‌ زیرساخت‌های اساسی متوقف شود.

وی افزود: شرکت مخابرات ایران که عملاً مهم‌ترین بازیگر عرصه ارتباطات ثابت کشور است در طول بیش از ۱۰ سال بارها و بارها از راه‌های مختلف، نیاز خود و کشور برای تغییر تعرفه خدمات تلفن ثابت را اعلام کرده است؛ اما این درخواست هر بار با بهانه‌های مختلف، مورد مخالفت قرار گرفته، این در حالی است که صورت‌های مالی مخابرات در چند سال اخیر نشان می‌دهند، سرویس تلفن ثابت با تعرفه‌های موجود نه‌تنها سودده نیست بلکه هزینه‌های خود را نیز تأمین نمی‌کند.

مدیر مخابرات منطقه مرکزی بیان کرد: هزینه نگهداری یک خط تلفن شهری ماهانه بیش از ۲۰ هزار تومان است؛ اما در مقابل متوسط درآمد هر خط تلفن در ماه کمتر از ۷ هزار تومان است و این یعنی مخابرات باید تقریباً ۳ برابر درآمد هر خط تلفن را صرف نگهداری آن کند و بدیهی است که این موضوع منجر به ورشکستگی هر شرکتی خواهد شد.

لطفی ادامه داد: مخابرات با وجود خصوصی شدن با استخدام ده‌ها هزار نیروی انسانی بخشی از وظیفه دولت در این زمینه را بر عهده گرفته و به صورت مستقیم و غیرمستقیم مشاغل متعددی را ایجاد کرده است.

وی اضافه کرد: همچنین در این سال‌ها مصوبات متعدد مجلس و دولت، شرکت مخابرات را ملزم به استخدام نیروهای جدیدی کرده که در نهایت همین موضوع باعث شده است بیش از ۸۰ درصد درآمد مخابرات صرف پرداخت حقوق و مزایای پرسنل خود شود و حتی گاهی اوقات شنیده شده که مخابرات برای پرداخت حقوق پرسنل خود مجبور به دریافت وام شده است.

مدیر مخابرات منطقه مرکزی ادامه داد: عدم تغییر تعرفه‌ها طی این سال‌ها منجر به توقف تولیداتی شد که تنها خریدار آنها شرکت مخابرات ایران بود و به دنبال آن بسیاری از پیمانکاران بخش‌های توسعه و تولید، بیکار شدند و در همین حال مشکلاتی برای اداره امور جاری در شرکت مخابرات ایران به وجود آمد.

لطفی بیان کرد: همه این رخدادها در حالی اتفاق می‌افتند که در صورت اتخاذ یک تصمیم درست در سال‌های گذشته ممکن بود جلوی ایجاد مشکلات را گرفت. اکنون نیز اگر تصمیم درست و به مواقعی گرفته شود می‌توان انتظار داشت پس از مدتی وضعیت مخابرات ایران بهبود یابد و در نهایت منجر به توسعه بخش ثابت شود که دولت سیزدهم و وزارت ارتباطات تأکیدی بسیاری بر آن دارند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول