اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

دونتسک: درگیری‌ها با اوکراین شدید اما تحت کنترل است

«دنیس پوشیلین» رئیس جمهوری خلق دونتسک اعلام کرد که اوضاع در خط مقدم نبرد با اوکراین تحت کنترل نیروهایش قرار دارد.

دونتسک: درگیری‌ها با اوکراین شدید اما تحت کنترل  است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در حالی که ارتش روسیه عقب نشینی از برخی نقاط در شرق اوکراین را تایید کرده است، رئیس «جمهوری خلق دونتسک» توضیحاتی درباره وضعیت میدانی درگیری‌ها ارائه داد.

منابع رسانه‌ای روسیه خبر دادند، «دنیس پوشیلین» رئیس «جمهوری خلق دونتسک» اعلام کرد که درگیری‌ها در خط مقدم نبرد با اوکراین، شدید است اما نیروهای این منطقه اوضاع را تحت کنترل دارند.

پوشلین در مصاحبه با خبرگزاری روسی «تاس» اعلام کرد که به رغم برخی مشکلات، نیروهای «جمهوری خلق دونتسک» در حال پیشروی هستند.

به گفته او، وضعیت در دونتسک تغییر نکرده و نیروهای جمهوری خلق دونتسک همچنان کنترل فلرودگاه را در اختیار دارند.

بنا بر گفته این مقام نزدیک به دولت روسیه، گزارش‌های برخی رسانه‌های اوکراینی درباره کنترل فرودگاه دونتسک از سوی نیروهای وابسته به کی‌یف، نادرست است.

وی ادامه داد، نیروهای منطقه دونتسک توانستند یک مقر فرماندهی ارتش اوکراین را در «دوبرووولیه» و برخی تجهیزات نظامی اعطایی کشورهای عضو ناتو از قبیل لهستان را در نزدیکی «اوگلگورسک» از بین ببرند.

رئیس جمهوری خودخوانده دونتسک افزود، فرماندهان نظامی اوکراین افراد آموئزش ندیده را به نبرد می‌فرستند و به همین دلیل آنها دارند تلفات شدیدی می‌بینند.

در روزهای اخیر مقام‌های اوکراینی از پیشروی نیروهای ارتش این کشور در منطقه شرقی دونتسک و بازپس گیری مناطق از روسیه خبر دادند و روز گذشته ارتش روسیه عقب نشینی از برهی مناطق را تایید کرد.

ارتش روسیه تصریح کرد: «در راستای دستیابی به اهداف عملیات نظامی ویژه، تصمیمی برای بازتجمع نیروها در مناطق بالاکلیا و ایزیوم برای تقویت تلاش‌ها به سوی دونتسک اتخاذ شده است

وزارت دفاع روسیه افزود: «نیروهایی که در منطقه مستقر شده‌اند طی سه روز گذشته در مناطق جمهوری خلق دونتسک مستقر شده‌اند».

دولت روسیه اواخر بهمن ماه سال گذشته استقلال جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک از اوکراین را به رسمیت شناخت و از تاریخ ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ (۵ اسفند ۱۴۰۰) به درخواست آنها برای اعزام نیروهای نظامی، «عملیات ویژه نظامی در اوکراین» را آغاز کرد.

وزارت دفاع انگلیس روز شنبه (دیروز) اعلام کرد نیروهای اوکراینی توانسته‌اند پنجاه کیلومتر در خاک این کشور پیشروی کنند.

 این وزارتخانه با بیان اینکه ضد حمله‌های ارتش اوکراین موجب غافلگیری نیروهای روسی شده است،  افزود، نیروهای اوکراینی توانسته‌اند در شمال شرق این کشور، در نوار باریکی به طول پنجاه کیلومتر نیروهای روسی را عقب برانند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول