اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

جزییات بخش خبر دومین سوگواره بین‌المللی «ملت امام حسین(ع)» اعلام شد

دبیر اجرایی دومین سوگواره بین المللی «ملت امام حسین (ع)» گفت: بخش رسانه‌ خبری این سوگواره به میزبانی استان قم برگزار خواهد شد و علاقه‌مندان می‌توانند تا 6 مهرماه آثار خود را به تارنمای سوگواره ارسال کنند.

جزییات بخش خبر دومین سوگواره بین‌المللی «ملت امام حسین(ع)» اعلام شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام جواد رحیمی دبیر اجرایی دومین سوگواره بین المللی «ملت امام حسین (ع)» ، ظهر امروز در نشست خبری که در سالن جلسات خانه مطبوعات استان قم برگزار شد طی سخنانی بیان کرد: دومین سوگواره بین‌المللی «ملت امام حسین(ع)» در ۶ بخش برگزار می‌شود که دبیرخانه بخش رسانه‌های خبری به عهده استان قم است.

وی افزود: سال‌های گذشته هر مجموعه‌‌ای در این ایام سوگواره‌ای برگزار می‌کرد تا اینکه سال 1400 تصمیم گرفتیم با یک برنامه‌ریزی این مجموعه‌ها را سازماندهی کنیم و یک سوگواره بین‌المللی قدرتمند را با موضوع نهضت حسینی راه‌اندازی کنیم.

رحیمی تصریح کرد: رادیومعارف، دفتر تبلیغات اسلامی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تعدادی از این مجموعه‌ها هستند که در این سوگواره همکاری می‌کنند؛ معاونت فضای مجازی هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی دبیرخانه مرکزی دومین سوگواره «ملت امام حسین(ع)» است.

دبیر اجرایی دومین سوگواره ملت امام حسین(ع) بیان کرد: متون ادبی، رسانه‌های تصویری، صوت و رادیو، رسانه‌های خبری، کنشگری عاشواریی و گرافیک ۶ بخش این جشنواره هستند و علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را به نشانی SOOGVAREH.COM ارسال کنند.

*برای شناساندن نضهت امام حسین(ع) باید از ظرفیت رسانه‌ها استفاده کرد

محمدرضا قربان‌زاده دبیر بخش رسانه‌‌‌های خبری دومین سوگواره بین‌المللی «ملت امام حسین(ع)» در ادامه این گفت: پیام عاشورا فراتر از هر زمان و مکان است؛ برای شناساندن نهضت امام حسین(ع) و فرهنگ عاشورا باید از ظرفیت رسانه‌ها استفاده کنیم تا بتوانیم به اهداف خود برسیم و پرچم این فرهنگ را در جامعه بین‌المللی بالا ببریم.

وی افزود: در بخش رسانه‌های خبری که امسال مربوط به استان قم می‌شود؛ در 4 رشته خبر، مصاحبه، تیتر و گزارش آثار شرکت‌کنندگان را دریافت می‌کنیم. افراد آثاری که از 28 مردادماه سال 1400 در این زمینه تولید کرده‌اند را می‌‌توانند به تارنمای سوگواره ارسال کنند و 6 مهرماه مهلت پایانی دریافت آثار است.

دبیر بخش رسانه‌های خبری سوگواره «ملت امام حسین(ع)» اظهار کرد: رضا حسین‌زاده مجری و گوینده و پیشکسوت رادیو و تلوزیون، محسن مهدیان مدیرعامل موسسه همشهری و سیدعلی میررضوی از افراد با تجربه حوزه خبر و رسانه ۳ داور بخش رسانه‌های خبری این سوگواره هستند.

قربان‌زاده خاطرنشان کرد: مسئولیت اجتماعی و همدلی حسینی، هیأت‌های خانگی و تربیت حسینی و هنر تبیین و غیرت دینی اولویت‌های موضوعی ما در سوگواره بین‌المللی «ملت امام حسین(ع)» محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: نفر برتر در هر قالب هدیه ۳ میلیون تومانی، تندیس و لوح تقدیر، نفر شایسته تقدیر در هر قالب هدیه ۱ میلیون تومانی به همراه لوح تقدیر از دبیرخانه این جشنواره دریافت خواهد کرد و افراد شرکت‌کننده در این سوگواره می‌توانند حداکثر ۵ اثر ارسال کنند.

*خانه مطبوعات قم برگزاری ویژه برنامه‌های فرهنگی و مذهبی را وظیفه خود می‌داند

فخرالدین یوسف‌پور مدیرخانه مطبوعات استان قم در پایان این جلسه بیان کرد: با توجه به جایگاه استان قم؛ خانه مطبوعات استان برگزاری ویژه برنامه‌های فرهنگی و مذهبی با هدف تقویت ارتقای فرهنگ رسانه‌ای را وظیفه خود می‌داند.

وی ادامه داد: اهالی رسانه‌ هم می‌توانند مانند اقشار مختلف که در این ایام نذری را ادا می‌کنند، آن‌ها هم نذر رسانه‌ای داشته باشند و در این راستا آثار فاخری را تولید کنند.

مدیرخانه مطبوعات استان قم گفت: با توجه به بین‌المللی بودن این سوگواره با تمامی خانه‌های مطبوعات استان‌ها هماهنگی‌‌های لازم را انجام داده‌ایم تا اخبار مربوط به دومین سوگواره «ملت امام حسین(ع)» را انعکاس دهند.

یوسف‌پور تاکید کرد:  داوری در دو مرحله‌ "انتخاب آثار" و "داوری نهایی" انجام می‌شود و در مرحله‌ اول، هیئت انتخاب آثار همزمان با شروع مسابقه و رسیدن آثار، به بررسی و انتخاب آثار دارای حدنصاب‌های مرحله‌ داوری اقدام می‌کند.

وی در پایان گفت:  از دیگر اهداف برگزاری این سوگواره می‌توان به برجسته‌سازی مسائل و سوژه‌های عاشورایی قابل حضور در ساحت رسانه، کمک به ارتقای کمّی و کیفی تولیدات رسانه‌ای عاشورایی و تقویت فضای رقابتی برای تولید محصولات رسانه‌ای عاشورایی اشاره کرد.

انتهای پیام/۷۸۰۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول