اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

کی‌یف: دیگر به متحدان غربی اعتمادی نداریم

وزیر دفاع اوکراین گفت که کشورش در جریان جنگ با روسیه آموخت که دیگر به متحدان غربی خود اعتماد نداشته باشد و به وعده‌های آنها دل خوش نکند.

کی‌یف: دیگر به متحدان غربی اعتمادی نداریم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، با وجود کمک‌های نظامی گسترده کشورهای اروپایی و آمریکا به اوکراین برای جنگ با روسیه، مقامات کی‌یف اما همچنان به انتقادها از غربی‌ها ادامه می‌دهند.

«اُلکسی رزنیکوف» وزیر دفاع اوکراین شامگاه دوشنبه گفت که کشورش در جریان جنگ با روسیه آموخت که دیگر به متحدان غربی خود اعتماد نداشته باشد و به وعده‌های آنها دل خوش نکند.

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، رزنیکوف در مصاحبه‌ای تلویزیونی اظهار داشت که کی‌یف اخیراً آموخته است به وعده‌های شرکای غربی در پشت صحنه اعتماد نکند، بنابراین، مقامات اوکراینی برای برقراری صلح در کشور، آماده امضای یک سند چندجانبه با تضمین‌های امنیتی ویژه هستند.

وی در ادامه توضیح داد: «ما چیزهای زیادی یاد گرفته‌ایم، از جمله اینکه به تلاش‌های مختلف برای کمک به ما جهت دستیابی به صلح در اوکراین اعتماد نکنیم. متأسفانه، در سال ۲۰۱۴ چنین اقداماتی توسط متحدان ما انجام شد، اما ابزارها و توافق‌هایی که قبلا وجود داشت، مفید نبود».

وزیر دفاع اوکراین، نمونه واضح این اقدامات را، «تفاهم‌نامه بوداپست» دانست که کی‌یف را از رتبه سوم دارنده قدرت اتمی نظامی در جهان، پایین کشید و برای امنیت این کشور زیان‌بار بود.

به نوشته ریانووستی، رزنیکوف با بیان اینکه اکنون کی‌یف دیگر به هیچ مذاکره و پروتکل‌های غیررسمی اعتماد ندارد، تصریح کرد: «فقط به شرطی که معماری جدید امنیتی جهان با تضمین‌های آشکار برای اوکراین، از طرف شرکای مورد اعتماد ما ایجاد گردد».

پیش از این نیز «ولودیمر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین با اذعان به اینکه روسیه کشوری بزرگ است که مجبور هستند به‌عنوان همسایه با آن رفتار کنند، اما گفته بود که دیگر خواستار مذاکره با مسکو نیست. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول