اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

اجرای طرح‌های ترافیکی ویژه استقبال از مهر

شهردار منطقه ۱۳ تهران از آغاز به کار طرح های ترافیکی ویژه استقبال از مهر در راستای کاهش بار ترافیکی و افزایش ایمنی شهروندان خبر داد.

اجرای طرح‌های ترافیکی ویژه استقبال از مهر

به گزارش گروه شهری خبرگزاری فارس، محمد هادی علی احمدی، شهردار منطقه 13 تهران اظهارداشت: ایمن سازی، آشکارسازی و همسطح سازی معابر طبق دستورالعمل های ابلاغی و برنامه عملیاتی ایمنی حمل و نقل دانش آموزان  با اجرای  گذرگاه های عرضی ایمن عابر پیاده، احداث سرعتکاه و سرعت گیر،  هم سطح سازی تقاطع  و هم سطح سازی معابر از جمله اقدامات معاونت حمل ونقل وترافیک منطقه است که از ابتدای شهریور آغاز و تا نیمه مهر ادامه خواهد داشت.

وی در ادامه با اشاره به ایمن سازی تجهیزات ترافیکی ایستگاههای اتوبوس تندرو (BRT) گفت: در این راستا ، تکمیل علائم عمودی مرمت و رفع نواقص حفاظهای جانبی(نرده)،  تعمیر و بهسازی آسفالت معبر مقابل ایستگاههای اتوبوس و مرمت و رفع نواقص حفاظهای جانبی(گاردریل) در دستور کار معاونت حمل ونقل و ترافیک منطقه ۱۳ قرار گرفت.

 علی احمدی افزود : از آنجا که همزمان با بازگشایی مدارس در مهر سفرهای درون‌شهری به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد، بنابراین وجود علائم ترافیکی در نظم بخشیدن و تامین ایمنی شهروندان نقش بسزایی ایفا می‌کند، بر همین اساس در روزهای اخیر ساماندهی و بهسازی علائم راهنمایی و رانندگی از جمله نصب یا تعویض تابلوهای ترافیکی، رنگ‌آمیزی سرعت‌گیرها، بلوک‌های عابرپیاده و خطوط محوری در معابر پیرامون تمامی مدارس منطقه به مرحله اجرا رسیده‌ است.

سید امیر سید هنجن معاون حمل ونقل و ترافیک منطقه ۱۳ نیز گفت: نصب و مرمت انواع تجهیزات ترافیکی و خط کشی محوری، عابر پیاده، مجازی و نوشتار در مسیر و ایستگاه های خطوط اتوبوس تندرو به متراژ بیش از ۱۰ هزار متر، استفاده از حیاط مدارس فعال (در صورت ارائه خدمات حضوری جهت ورود خودروهای سرویس) با هماهنگی آموزش و پرورش و عدم صدور مجوز حفاری  معابر با هماهنگی راهور و معاونت فنی و عمرانی از تاریخ ۱شهریور تا ۱۵ مهر ماه  نیز اجرایی شده است.

وی افزود: شناسایی و رفع نواقص و مشکلات ترافیکی سطح معابر، بهسازی مسیر و ایستگاه های خطوط حمل و نقل عمومی و ساماندهی و بهسازی پایانه های اتوبوس و تاکسی با هدف بهبود دسترسی و شناسایی مراکز آموزشی تاثیر گذار در ترافیک معابر اصلی و ارائه برنامه عملیاتی برای کنترل و نظارت بر ترافیک معابر منتهی به مراکز آموزشی از دیگر  اقدامات منطقه ۱۳ در این راستا است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول