اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  موسیقی و هنرهای تجسمی

ویلیام کلاین عکاس معروف آمریکایی درگذشت+ عکس

ویلیام کلاین روز شنبه ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ و در سن ۹۶ سالگی در شهر پاریس فرانسه درگذشت.

ویلیام کلاین عکاس معروف آمریکایی درگذشت+ عکس

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از گاردین، پیر کلاین فرزند ویلیام کلاین عکاس آمریکایی دوشنبه ۱۲ سپتامبر ۲۰۲۲ طی انتشار بیانیه‌ای، اعلام کرد که ویلیام کلاین روز شنبه ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ و در سن ۹۶ سالگی در شهر پاریس فرانسه درگذشت.

در این بیانیه‌ آمده است: «کلاین، که تصاویر شگفت‌انگیزش از بی‌قراری و خشونت در زندگی شهری منجر به ظهور انقلابی در حرفه عکاسی شد، روز شنبه در «آرامش» درگذشت.»


ویلیام کلاین

 

*درباره ویلیام کلاین  

ویلیام کلاین را بیشتر بخاطر عکاسی خیابانی می‌شناسیم. کلاین از مشهورترین عکاسان قرن بیستم در حوزه‌های عکاسی خیابانی و مد است که با رویکرد متفاوت و سرپیچی‌هایش از «عکاسی خوب و تمیز» الهام‌بخش بسیاری از عکاسان بعد از خود شد. او که فعالیت هنری‌اش را با نقاشی انتزاعی شروع کرد، در دهه‌ی ۱۹۵۰ با عکاسی کردن از نقاشی‌های انتزاعی پا به دنیای عکاسی گذاشت که به آشنایی‌اش با مدیر هنری مجله‌ی وُگ الکساندر لیبرمن و ورود به دنیای مد، و انجام مشهورترین پروژه‌های عکاسی‌اش در خیابان‌های نیویورک (۱۹۵۶) و شهرهای دیگری چون رم (۱۹۵۸)، مسکو (۱۹۶۲) و توکیو (۱۹۶۴) انجامید.

با وجود اینکه کلاین در نیویورک بدنیا آمده و تحصیل کرده ، عمده فعالیتهای او در فرانسه بوده است . کلین به مجسمه سازی و پیکر تراشی توجه و علاقه ویژه ای نشان می داد؛ به همین سبب پس از آنکه به عنوان سرباز ارتش آمریکا وارد فرانسه شد، پس از پایان خدمت برای پیکر تراشی و مجسمه سازی در پاریس ماند. او نیم قرن اخیر زندگی خود را در فرانسه گذرانده است.

او به سبب بکارگیری تکنیک‌های نامتعارف عکاسی در زمینهٔ عکاسی خبری و عکاسی مد شهرت دارد. وی در فهرست ۱۰۰ عکاس پرنفوذ و مهم دنیا، در رتبهٔ ۲۵ام جای دارد. 

وی همچنین برندهٔ جوایزی همچون جایزه هاسلبلاد و کمک‌هزینه گوگنهایم شده‌است. در ادامه برخی از مهم‌ترین و معروف‌ترین آثار ویلیام کلاین را مرور می‌کنیم. آثاری که جزو شناخته شده‌ترین عکس‌های تاریخ عکاسی به حساب می‌آیند.


ویلیام کلاین. «تفنگ ۱، نیویورک»، ۱۹۵۵


ویلیام کلاین. «آسمان بمب اتمی، نیویورک»، ۱۹۵۵


ویلیام کلاین. «کاهِی، مارین، نیویورک»، ۱۹۵۵


ویلیام کلاین. «پسربچه، تاب، پوزخند دختربچه، نیویورک»، ۱۹۵۵


ویلیام کلاین. «پوستر سینما، توکیو»، ۱۹۶۱


دست، بیروت، ۱۹۶۳


چهار ایتالیایی، نیویورک، ۱۹۵۴

 پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول