اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

حمایت 104 طرح در برنامه «تولید بار اول»/ 500 میلیون دلار صرفه جویی ارزی شد

تولید محصولاتی که تاکنون در کشور ساخته نشده‌اند و تامین آنها از خارج کشور با مشکل مواجه شده، ذیل برنامه تولید بار اول، از حمایت ویژه برخوردار می‌شوند. تاکنون 104 طرح از این حمایت برخوردار شده‌اند.

حمایت 104 طرح در برنامه «تولید بار اول»/ 500 میلیون دلار صرفه جویی ارزی شد

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، اولویت تولیدی در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با شکل گیری کارگروه تولید بار اول، به صورت جدی و مستمر پیگیری می شود.

بنا به گفته سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، این کارگروه به منظور مقابله با تحریم‌های حوزه محصولات فناورانه، با عضویت نمایندگان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت صنعت، معدن و تجارت، در شهریور ۱۳۹۸ تشکیل شده است.

در صورت تأیید کارگروه فوق الذکر، برای عقد قرارداد با شرکت‌های دانش‌بنیان به منظور تولید بار اول اقلام فناورانه تحریمی و راهبردی، الزامی به برگزاری مناقصه نیست و معامله مورد نظر بدون انجام تشریفات قانون و مقررات برگزاری مناقصات قابل انجام است.

این کارگروه از بدو تاسیس تاکنون توانسته است 104 طرح تولید بار اول را حمایت و از خروج بیش از 500 میلیون دلار ارز از کشور پیشگیری کند. شرکت‌هایی که برای انجام پروژه‌های تولید بار اول به دستگاه‌ها معرفی می‌شوند، شرکت‌های تازه کار نیستند و حداقل دانش تولید را تا سطحی کسب کرده و یا محصولات مشابهی را تولید کرده اند.

استفاده از شرکتهای دانش بنیان در این مسیر بهترین راه است. زیرا علاوه بر کاهش قیمت و به صرفه بودن، می‌توانند خدمات پس از فروش سریع‌تری را نسبت به شرکت‌های خارجی ارائه کنند. بنابراین ریسک بومی سازی تا حد ممکن کاهش می‌یابد.

پایان پیام/ ت 42

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول