اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

آستارا نیازمند احداث مرکز رفاهی اقامتی فرهنگیان است

فرماندار شهرستان آستارا خواستار احداث یک مرکز رفاهی اقامتی فرهنگیان در این شهرستان شد و گفت: در سفر اخیر وزیر آموزش و پرورش به شهرستان آستارا، ۵۰ درصد از اعتبار احداث مرکز فوق در زمینی واقع در ساحل مخیری محقق شده است.

آستارا نیازمند احداث مرکز رفاهی اقامتی فرهنگیان است

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، عنایت رضایی‌پور عصر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان در محل سالن جلسات فرمانداری، آستارا را یک شهرستان فرهنگی دانست و اظهار کرد: انتظار مردم از ما مسئولین این است که مسیر علم و دانش آینده‌سازان کشور را هموار سازیم.

فرماندار شهرستان آستارا با تأکید بر ضرورت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در سطح مدارس تصریح کرد: هم‌زمان با آغاز سال تحصیلی جدید شبکه بهداشت و درمان در کنار بازرسان آموزش و پرورش نسبت به پایش و رصد مسائلی بهداشتی مرتبط با دانش‌آموزان اقدام کنند.

وی عمده گردشگران شهرستان آستارا را فرهنگیان دانست و بیان کرد: این شهرستان مرزی و گردشگرپذیر به یک مرکز رفاهی اقامتی نیاز دارد که در سفر اخیر وزیر آموزش و پرورش به شهرستان آستارا، 50 درصد از اعتبار احداث مرکز فوق در زمینی واقع در ساحل مخیری محقق شده است.

رضایی‌پور اجرای طرح شهید سلیمانی را از دیگر طرح‌های مهم آموزش و پرورش دانست و افزود: در قالب طرح فوق، دو زمین چمن مصنوعی در محوطه مدارس شهید نواب و قدس در حال احداث است که مصالح دپوشده در محوطه گمرک و منطقه ویژه اقتصادی در اختیار آموزش و پرورش قرار می‌گیرد.

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان آستارا با بیان اینکه درخصوص زیباسازی و آماده‌سازی مدارس شهری و روستایی همه باید کمک کنند، گفت: حضور مسئولین دستگاه‌های اجرایی به‌ویژه شوراها و دهیاران در مراسم آغاز سال تحصیلی در سطح مدارس شهری و روستایی الزامی است.

مرمت و رنگ‌آمیزی مدارس کم‌برخوردار روستایی توسط گروه‌های جهادی

فرمانده سپاه ناحیه شهرستان آستارا نیز در جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان در محل سالن جلسات فرمانداری اظهار کرد: سپاه نیز مانند دیگر ارگان‌ها و نهادهای فرهنگی در کنار آموزش و پرورش ایستاده است تا کشور در راستای تمدن‌سازی و حرکت به یک دولت اسلامی گام بردارد.

سرهنگ پاسدار بهزاد قنبری به مرمت و رنگ‌آمیزی مدارس کم‌برخوردار روستایی توسط گروه‌های جهادی اشاره کرد و افزود: در بحث مرمت و رنگ‌آمیزی مدارس کم برخوردار روستایی از دانش‌آموزان بسیجی استفاده‌شده و تهیه و توزیع نوشت‌افزار و البسه دانش‌آموزی در دستور کار است.

فرمانده سپاه ناحیه شهرستان آستارا با بیان اینکه انتظار ما از آموزش و پرورش این است که در بحث تدریس درس آمادگی دفاعی از دبیران متخصص و آموزش‌دیده استفاده کند، افزود: برخی از معلمان آمادگی دفاعی دوره‌های تخصصی این درس را در استان سپری و آمادگی تدریس آن را دارند.

وی خواستار استفاده از معلمان و اساتید دانشگاه در بحث تحکیم بنیان خانواده، زادوولد، فرزندآوری و ازدواج شد و تصریح کرد: بیانات مقام معظم رهبری درخصوص جهاد تبیین چراغ راه کشور بوده و در راستای تحقق این مهم باید همه در صحنه حضور داشته باشند.

مدارس پس از یک وفقه دو ساله حضوری می‌شود  

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آستارا نیز در جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان در محل فرمانداری با بیان اینکه مدارس پس از یک وفقه دو ساله، حضوری خواهد شد، اظهار کرد: به‌همین‌منظور جلسه‌ای برای توجیه مدیران مدارس و بازخوانی مباحث مربوط به پروژه مهر پیش‌بینی شده است.

بیژن خالقوردی‌پور با اشاره به اینکه ستاد پروژه مهر تشکیل و با برای اعضای کارگروه‌های شش‌گانه ابلاغ صادر شده است، بیان کرد: برای جشن غنچه‌ها، شکوفه‌ها، جوانه‌ها و مراسم آغازین سال تحصیلی جدید هشت مدرسه در سطح شهر پیش‌بینی شده است.

یاشین کمالی رئیس شورای اسلامی شهرستان آستارا نیز در جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان در محل سالن جلسات فرمانداری اظهار کرد: گروه جهادی شورا راه‌اندازی شده و طی روزهای اخیر از مدارسی بازدید کرده‌ایم که نیاز مبرم به نوسازی و مقام‌سازی دارند.

انتهای پیام /۳۳۸۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول