اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

فایننشال‌تایمز: آمریکا نمی‌تواند اروپا را از بحران انرژی نجات دهد

یک روزنامه انگلیسی نوشته آمریکا نمی‌تواند کشورهای اروپایی را از بحران انرژی نجات دهد.

فایننشال‌تایمز: آمریکا نمی‌تواند اروپا را از بحران انرژی نجات دهد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، روزنامه انگلیسی فایننشال‌تایمز نوشته آمریکا قادر نخواهد بود با افزایش عرضه نفت و گاز بحران انرژی اروپا را تسهیل کند. 

«ویل وانلو»، رئیس شرکت «شرکای انرژی کوانتومی» که یکی از بزرگترین سرمایه‌گذاران صنعت نفت شیل است به این روزنامه گفت: «مسئله این نیست که آمریکا می‌تواند مقدار بیشتری نفت تولید کند. تولید ما همین مقداری است که هست. قرار نیست کمکی چه در زمینه نفت و چه زمینه گاز ارائه شود.»

کشورهای اروپایی که به دلیل جنگ اوکراین در تلاش هستند استفاده از انرژی روسیه را قطع کنند با کمبود انرژی مواجه هستند.

تحلیلگران بیم آن دارند که ممنوعیت‌های اعمال‌شده از سوی اتحادیه اروپا برای خرید نفت روسیه، قیمت سوخت در کشورهای اروپایی را به اوج خواهد رساند.

آژانس بین‌المللی انرژی پیش‌بینی کرده اجرایی شدن کامل تحریم‌های اتحادیه اروپا موجب افت ۲۰ درصدی نفت روسیه خواهد شد. روسیه یکی از بزرگترین صادرات نفت دنیا است و این میزان کاهش، بازارهای جهانی را با کمبود زیادی مواجه خواهد کرد.

کشورهای اروپایی طی هفت ماه گذشته خرید نفت و ال‌ان‌جی از آمریکا را افزایش داده‌اند اما طبق گفته مدیران صنعت نفت شیل، کار بیشتری نیست که بتوان انجام داد.

چند روز پیش شبکه خبری سی‌ان‌ان گزارش داد واشنگتن نگران است کشورهای عضو اتحادیه اروپا ممکن است به دلیل بحران انرژی موضع خود در قبال روسیه در جنگ اوکراین را تغییر دهند که این موضع می‌تواند به شکاف میان آمریکا و قاره اروپا شود.

در مقاله سی‌ان‌ان آمده است: «خطر شکاف در اروپا واقعی است. شهروندان در اروپا ممکن است علیه راهبرد غرب در خصوص انزوای اقتصادی روسیه شورش کنند».

مقام‌های آمریکایی طی روزهای اخیر از نزدیک اعتراض‌ها و تظاهرات در کشورهای اروپایی را دنبال می‌کنند. چند روز پیش بود که هزاران نفر از مردم جمهوری چک با حضور در خیابان‌ها به دولت این کشور، اتحادیه اروپا و ناتو اعتراض کردند.

 خبرگزاری «رویترز» گزارش داده بود حدود ۷۰ هزار نفر روز شنبه در شهر «پراگ» پایتخت جمهوری چک علیه دولت تظاهرات کردند و از ائتلاف حاکم خواستند اقدامات بیشتری برای کنترل افزایش قیمت انرژی انجام دهد. تظاهرکنندگان همچنین مخالفت خود را با اتحادیه اروپا و ناتو اعلام کردند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول