اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

دلدادگان حسینی مهیای حضور در کربلای ایران/ مراسم جاماندگان امسال، طی ۱۲ ساعت برگزار می‌شود

حرم حضرت عبدالعظیم(ع) در روز اربعین ۱۴۰۱ آماده میزبانی از دلدادگان حسینی از اقصی نقاط مختلف استان تهران است و امسال برای اولین بار آیین پیاده روی جاماندگان از ساعت ۷ تا ۱۹ برگزار می‌شود.

دلدادگان حسینی مهیای حضور در کربلای ایران/ مراسم جاماندگان امسال، طی ۱۲ ساعت برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ری، آیین مردمی پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی، با حضور دلدادگان اباعبدالله(ع) و ارادتمندان مکتب عاشورا به تاسی از کنگره بزرگ پیاده‌روی کربلای معلی، همزمان با اربعین حسینی ۱۴۰۱ در شهرری برگزار می‌شود.

عزاداران و دلسوختگان حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، همه ساله در حرکتی خودجوش، مسیر ۱۷ کیلومتری میدان امام حسین(ع) تهران تا حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) را در روز اربعین پیاده‌روی کرده و با ناله‌های زینب(س) همنوا می‌شوند.

این مراسم برای اولین بار، در اربعین سال ۱۳۹۲ با حضور جمعی از طلاب و دانشجویان به صورت خودجوش از میدان امام حسین(ع) تا حرم عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد و پس از آن هر ساله بر عظمت این حرکت افزوده شد و از سال ۱۳۹۴ با ورود دستگاه‌های حکومتی و اجرایی شهرستانی و استانی این حرکت با برنامه‌ریزی و انسجام بهتری برگزار شد.

 

پیاده روی کاروان جاماندگان اربعین، در آخرین مراسم رسمی در سال ۱۳۹۸، با حضور بیش از دو میلیون زائر برگزار شد و طی دو سال اخیر در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ تحت تاثیر شیوع بیماری کرونا قرار گرفت و امسال پس از دو سال فراق، دلدادگان حسینی با دلی بیقرارتر در این آیین معنوی شرکت خواهند کرد.

*پیش بینی حضور ۵ میلیون نفر در پیاده‌روی جاماندگان اربعین

سردار حسن حسن‌زاده فرمانده سپاه محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ با بیان اینکه طبق برآوردهای انجام گرفته حضور حدود پنج میلیون نفر در مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین پیش بینی می‌شود، اظهار کرد: زیارت اربعین در میدان امام حسین(ع) و هر ۱۵ دقیقه یکبار در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) قرائت می‌شود.

وی گفت: بالغ بر ۹۰۰ موکب پذیرایی و فرهنگی در طول مسیر مستقر خواهند شد و از ساعت ۷ صبح تا حدود ساعت ۱۹ غروب به زائران خدمات می‌دهند لذا زائران می‌توانند طبق زمان بندی در این فرصت، به مراسم پیاده روی بپیوندند.

 

*برپایی ۹۰۰ موکب در مسیر جاماندگان اربعین 

محسن منصوری استاندار تهران درخصوص مراسم جاماندگان اربعین بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی، شهرداری‌ها، نیروی انتظامی، راهور و مدیریت‌های کلان در فرمانداری‌ها آماده برگزاری این مراسم هستند و چون این مراسم ملی است، از لحاظ فرهنگی، اجتماعی و معنوی اهمیت دارد.

وی با بیان اینکه بیش از ۹۰۰ موکب برای پذیرایی در این مراسم ثبت نام کرده اند، افزود: با توجه به اینکه دو سال به دلیل کرونا توفیق استفاده از ظرفیت‌ها را نداشته‌ایم و با توجه به حضور گسترده مردم در این مراسم ملی مذهبی هماهنگی‌های مضاعف صورت گرفته است.

*آمادگی کامل شهرری برای میزبانی از دلدادگان حسینی

حمید زمانی فرماندار ویژه شهرستان ری از آمادگی کامل قبله تهران برای میزبانی از دلدادگان حسینی در روز اربعین خبر داد و گفت: برای پذیرایی از زائران در شهرری بیش از ۴۰۰ تن برنج، ۱۰۰ تن گوشت، ۱۰۰ تن آرد و ۵۰ هزار بطری آب معدنی تهیه شده است. 

 

وی ادامه داد: ۴۸ دستگاه آمبولانس، ۴ دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۳۶ دستگاه موتورلانس، ۴ دستگاه آمبولانس مخصوص بانوان در مسیر اصلی و فرعی مراسم مستقر و ۴ پد فرود هلیکوپتر تعبیه شده است و یک درمانگاه سیار در ضلع شرقی حرم حضرت عبدالعظیم (ع) مستقر می‌شود.

*اتخاذ تمهیدات ویژه ترافیکی و خدمات شهری در روز اربعین

سید محمد ناظم رضوی شهردار منطقه ۲۰ اظهار کرد: مسیر اصلی راهپیمائی از مسیرهای خیابان فدائیان اسلام حدفاصل بزرگراه آزادگان تا حرم حضرت عبدالعظیم(ع)، خیابان شهید رجائی حدفاصل بزرگراه آزادگان تا خیابان فدائیان اسلام خیابان ورامین حدفاصل پل تقی آباد تا میدان بسیج تعیین شده است.

وی با اشاره به اینکه توقف خودرو در مسیر خیابان فدائیان اسلام از ساعت ۲۳ جمعه ۲۵ شهریور ممنوع است، افزود: سرویس اتوبوسرانی از پارکینگ فرمانداری به مقاصد سیزده آبان، نازی آباد، صالح آباد، راه آهن و خانی آباد؛ از میدان بسیج مستضعفین ابتدای خیابان ورامین به مقاصد دولت آباد، شوش، خراسان و خاوران و از ضلع جنوب حرم حضرت عبدالعظیم(ع) به مقاصد باقرشهر و کهریزک انجام می‌شود.

شهردار منطقه ۲۰ تهران خاطرنشان کرد: سرویس رسانی خط یک مترو به‌طور فوق العاده با سرفاصله زمانی ۴ تا ۵ دقیقه و سرویس رسانی رایگان تاکسی‌های ون از میدان حرم حضرت عبدالعظیم(ع) به سمت متروی شهرری انجام می‌شود.

*اجرای برنامه‌های مذهبی توسط ۱۳۰ هیأت شهرری در روز اربعین 

حجت‌الاسلام علی کنگرلو مسؤول کمیته فرهنگی ستاد اربعین شهرستان ری بیان کرد: ۱۳۰ هیئت مذهبی و تشکل مردمی شهرری در روز اربعین با استفاده از ظرفیت‌های حسینیه‌ها، مساجد، موسسات قرآنی و کانون‌های فرهنگی و تبلیغی با اجرای برنامه‌های مختلف از زائرین مضجع شریف سیدالکریم و دلدادگان حسینی میزبانی می‌کنند.

 

*اقامه نماز ظهر اربعین در اضلاع شرقی و جنوبی حرم

آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) درخصوص برگزاری مراسم اربعین در اطلاعیه‌ای اعلام کرده است؛ با عنایت به اقامه نماز جماعت در اضلاع جنوبی و شرقی (خارج از آستان مقدس) زائرین برای اقامه نماز از این نقاط نیز می‌توانند استفاده و همچنین برای تجدید وضو از سرویس‌های بهداشتی و وضوخانه‌های سیار خارج از حرم مطهر استفاده کنند.

در ادامه اطلاعیه آمده است؛ زائرین از به همراه آوردن ساک، کوله و هر گونه وسایل غیر ضروری دیگر، جداً خودداری کنند و پس از ورود به حرم، با عرض سلام و ارادت، ضمن مراجعت، فضا را برای حضور سایر شیفتگان و راه پیمایان مهیّا سازند.

انتهای پیام/۶۷۰۶۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول