اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

وضعیت بانک خون خراسان‌شمالی مطلوب است/ فعالیت مرکز اهدای خون در روز اربعین

مدیر کل انتقال خون خراسان شمالی گفت: وضعیت بانک خون استان مطلوب است و مردم می‌توانند جهت اهدای خون در روز اربعین به مرکز اهدای خون مراجعه کنند.‌

وضعیت بانک خون خراسان‌شمالی مطلوب است/ فعالیت مرکز اهدای خون در روز اربعین

هادی نوری، مدیرکل انتقال خون خراسان‌شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد با اعلام اینکه وضعیت بانک خون استان در وضعیت مطلوب قرار دارد، اظهار کرد: وضعیت بانک خون استان بین ۱۰ تا ۱۲ روز است و این عدد نسبت به میانگین کشوری که بین ۸ تا ۲۰ می‌باشد، عدد خوبی است.

وی گفت: میزان کل مراجعه کنندگان جهت اهدای خون از ابتدای امسال تا به امروز به میزان ۱۴ هزار و‌ ۴۴۱ نفر بوده است.‌

مدیر کل انتقال خون خراسان شمالی افزود: از این تعداد ۱۲ هزار و ۲۰۷ نفر موفق به اهدا خون شدند.

وی با اشاره به اهمیت اهدای خون در بانوان به عنوان فرهنگ سازان اهدا خون، اظهار داشت: تعداد  ۹۵۲ نفر از اهدا کنندگان خون در استان بانوان بوده‌اند. 

این مقام مسئول اهدا کنندگان بار اول را به عنوان سرمایه های اهدا خون خواند و گفت: ۲هزار و ۶۹۹ نفر از کل اهدا کنندگان خون، اهدا کنندگان بار اول بودند.

هادی نوری با اشاره به اینکه خوشبختانه اهدا خون در استان خراسان شمالی به عنوان یک فرهنگ بسیار خوب در بین مردم جا افتاده است، بیان داشت: میزان اهدا کنندگان خون در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۶ درصد افزایش داشته است.

وی همچنین از افزایش ۷۲ درصدی میزان اهدا خون در بین بانوان استان خبر داد و گفت: در اهدا کنندگان بار اول در استان هم ۸۴ درصد افزایش داشتیم.

مدیر کل انتقال خون استان از همشهریان دعوت کرد تا در روز اربعین حسینی با حضور در مرکز اهدای خون بجنورد واقع در میدان دفاع مقدس از ساعت ۸ صبح الی ۱۳ جهت اهدا خون مراجعه کنند.

گفتنی است؛ داشتن کارت ملی جهت اهدای خون الزامی است.‌

پایان پیام/ م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول