اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  موسیقی و هنرهای تجسمی

پارگی نقاشی مشهور کمال‌الملک/ قرار است تابلو مورد بررسی فنی و آسیب‌شناسی دقیق قرار گیرد

در پی انتشار تصاویر تابلوی آسیب‌دیده کمال‌الملک در مجموعه کاخ گلستان، اداره‌کل روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اطلاعیه صادر کرد.

پارگی نقاشی مشهور کمال‌الملک/ قرار است تابلو مورد بررسی فنی و آسیب‌شناسی دقیق قرار گیرد

به گزارش خبرنگار هنرهای تجسمی خبرگزاری فارس به تازگی یکی از فعالان میراث‌فرهنگی در صفحه اینستاگرام خود از پارگی در تابلو کمال‌الملک که در کاخ گلستان قرار دارد، خبر داد. آرش مودی در این باره نوشته بود:چند روز پیش به کاخ گلستان رفتیم و من به شدت مشتاق دیدن آثار استاد کمال‌الملک بودم. اما متأسفانه زمانی که به تابلوی گربه و قناری رسیدم با دیدن پارگی روی اثر شوکه شدم. از مسئولان آنجا پرسیدم آیا اثر اصلی است یا فیک که جواب دادند تمان وسایل داخل کاخ اصلی است.

من بیشتر متعجب شدم و پرسیدم چرا این تابلو پاره است. که ظاهرا بزرگواران در جریان نبودند و با من به سمت تابلو استاد کمال‌الملک آمدند و متوجه پارگی شدند.این مدت خیلی پیگیر بودم که بدانم آیا این اثر در گذشته در همان نقطه پارگی داشته؟ یا این اتفاق اخیرا برای این اثر که یکی از آثار ملی این سرزمین است افتاده است. چطور مسئولان آنجا متوجه این پارگی در این تابلو نشدند و خانمی که یکی از مسئولان آنجا بود با تعجب گفت شاید هنگام میخ زدن به دیوار توسط میخ پاره شده!!!!مسئولان کاخ گلستان تاکنون واکنشی به این خبر نشان نداده‌اند. 

این خبر به سرعت فضای مجازی را درنوردید و به یکی از اصلی‌ترین مطالبات علاقه‌مندان به هنر تبدیل شد، حالا اداره‌کل روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در اطلاعیه‌ای به موضوع واکنش نشان داده است.

متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

«با دعوت از گروهی متشکل از کارشناسان متخصص حوزه مرمت تابلوهای نقاشی، قرار است تابلو مورد بررسی فنی و آسیب‌شناسی دقیق قرار گیرد. این درحالی است که تابلوی مذکور در گذشته نیز چندین بار مرمت شده است.

ضمن سپاس همیشگی بابت حساسیت اصحاب رسانه برای حراست از گنجینه‌های ملی، پایش سلامت آثار موزه‌ای در دستور‌ کار اداره‌کل موزه‌های وزارت میراث‌فرهنگی قرار دارد و هیئتی کارشناسی به این منظور ماموریت بازدید از مخازن و تالارهای کاخ موزه‌ها را به عهده دارند.

امسال نیز اعتبار لازم برای مرمت اضطراری تعدادی از تابلوهای نقاشی موجود در تالارها و مخازن کاخ موزه‌ها در نظر گرفته شده که این مهم به انجام می‌رسد.»

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول