اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

راهبرد اصلی دشمن رواج شایعه، شبهه و تحریف واقعیت است

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس گفت:اصلی‌ترین تاکتیک دشمن در جنگ نرم، کوچک‌نمایی دستاوردها، بزرگ‌نمایی نقاط ضعف، سیاه‌نمایی محض و رواج شایعه و شبهه و تحریف واقعیت است.

راهبرد اصلی دشمن رواج شایعه، شبهه و تحریف واقعیت است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، سردار سرتیپ دوم سعید کوشکی جهرمی، امروز 27 شهریور در نشستی با حضور مدیران و کارشناسان روابط عمومی استان فارس که در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس فارس برگزار شد اظهار داشت: اصلی‌ترین تاکتیک دشمن در جنگ نرم، کوچک نمایی دستاوردها، بزرگ نمایی نقاط ضعف و رواج شایعه و شبه و تحریف واقعیت است.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس فارس افزود: در برهه‌ای از تاریخ، ایران کشوری پهناور با اثرگذاری فرهنگی گسترده بود، اما به مرور افول کرد و مرزهایمان محدودتر شد و همین طور جغرافیایمان کوچک و کوچک تر شد تا اینکه پس از انقلاب دشمن نتوانست حتی یک وجب از خاکمان را غصب کند زیرا دفاع مقدس سبب حیات طیبه و احیای معنویت و فرهنگ ایثار و شهادت،  مانع  تجاوز دشمن شد.

 کوشکی خاطرنشان کرد: بارها انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را در امتداد سیر تحولات چند سده اخیر بررسی کرده‌ام و به این نتیجه رسیده‌ام که این حرکت یک قله برجسته و بی‌نظیر در چندین سده اخیر بوده است.

وی ضمن خطیر شمردن وظیفه روابط عمومی‌ها و رسانه‌ها گفت: اصلی‌ترین تاکتیک دشمن در جنگ نرم کوچک نمایی دستاوردها، بزرگنمایی نقاط ضعف و سیاه نمایی محض است.

وی تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی مقتدر است و وظیفه رسانه‌ها انعکاس صحیح واقعیت ها و اطلاع‌رسانی درخصوص دستاوردهای نظام است.

مدیرکل حفظ آثار دفاع‌مقدس فارس با اذعان به این واقعیت تلخ که در دوره‌ای به سر می‌بریم که بیش از 300 شبکه ماهواره ای و تلویزیون اینترنتی 24 ساعته، یکصدا و یک جهت علیه نظام، انقلاب و ایران برنامه تولید می‌کنند افزود: چالش اصلی دستگاه های فرهنگی ما امروزه انتقال یک فرهنگ از نسلی به نسل امروز است و در این خصوص آموزش و پرورش و دانشگاه تاثیرگذارترین نهادها هستند.

این پیشکسوت دفاع مقدس در ادامه  با اشاره به در پیش بودن هفته دفاع مقدس به معرفی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس فارس پرداخت و با بیان اینکه به جز موزه، تولید کتاب، تاریخ شفاهی و دانشنامه دفاع مقدس نیز در این مرکزفرهنگی پیگیری می‌شود  افزود: فارس در اکثر شاخص ها در دفاع مقدس جزو چند استان پیشتاز است و هفتاد سوژه از جمله نقش اقوام و عشایر برای موزه در نظر گرفته شده است.

وی افزود: موزه دفاع مقدس متاسفانه از نظر مساحت در رتبه 25 کشور قرار دارد که زیبنده استان فارس با 15 هزار شهید نیست به ویژه اینکه بنا داریم از سال 1402 این مکان را برای بازدید عموم به ویژه تورها، اردوها و بازدیدهای خانوادگی و جوانان و نوجوانان مهیا کنیم  که این مهم  نیازمند محیط بزرگتر می باشد.

سردار کوشکی در پایان از استقبال  اردوهایی با حداکثر ظرفیت 150 نفر را برای بازدید از موزه  خبر داد.

انتهای پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول