اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

سنجش 18هزار نوآموز در خراسان‌جنوبی/ارجاع 2156 نوآموز به مراکز تخصصی

کارشناس مسؤول سنجش و توانبخشی اداره کل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی گفت: تاکنون کار ارزیابی 17 هزار و 770 نوآموز بدو ورود به دبستان و 361 نوآموز پیش‌دبستانی با مراجعه به پایگاه‌های سنجش به اتمام رسیده است.

سنجش 18هزار نوآموز در خراسان‌جنوبی/ارجاع 2156 نوآموز به مراکز تخصصی

مریم افشاری، کارشناس مسؤول سنجش و توانبخشی اداره کل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از بیرجند در رابطه با سنجش نوآموزان آماده ورود به دبستان و پیش‌دبستانی اظهارداشت: سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش‌دبستانی یک طرح ملی و عمومی بوده که از ابتدای تیرماه امسال کار سنجش نوآموزان در ۱۷ پایگاه سنجش در کل استان آغاز شده است.

وی تصریح کرد: این پایگاه‌ها به صورت ثابت، سیار و فعالیت در مناطق عشایری کار سنجش نوآموزان را انجام می‌دهند.

کارشناس مسؤول سنجش و توانبخشی اداره کل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه سنجش نوآموزان برای ورود به دبستان و پیش‌دبستانی تا پایان شهریورماه ادامه دارد، افزود: با توجه به اینکه نوبت‌گیری برای سنجش نوآموزان از ۲۵ خردادماه در سامانه مربوطه آغاز شده و هنوز ادامه دارد از والدین نوآموزان خواسته می‌شود هر چه سریعتر برای سنجش نوآموزان خود به پایگاه‌های مربوطه مراجعه کنند.

افشاری با بیان اینکه از آغاز نوبت‌گیری طرح سنجش نوآموزان تا به امروز ۱۸ هزار و ۱۶۸ نفر برای سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان و ۴۹۶ نوآموز برای ورود به پیش‌دبستانی در استان نوبت‌گیری شده‌اند، یادآور شد: همچنین تاکنون کار ارزیابی ۱۷ هزار و ۷۷۰ نوآموز بدو ورود به دبستان و ۳۶۱ نوآموز پیش‌دبستانی با مراجعه به پایگاه‌های سنجش به اتمام رسیده است.

وی با اشاره به اینکه در پایگاه‌های سنجش قد و وزن، سنجش بینایی، شنوایی و سنجش آمادگی تحصیلی نوآموزان انجام می‌گیرد، افزود: تاکنون از مجموع مراجعات و سنجش صورت گرفته در استان یک‌هزار و ۳۱۷ نفر ارجاع تخصصی هوش، ۱۹۹ نفر ارجاع تخصصی شنوایی، ۶۰۶ فر ارجاع تخصصی بینایی، ۲۷ نفر ارجاع تخصصی جسمی حرکتی و هفت نفر ارجاع تخصصی اوتیسم شده‌اند.

کارشناس مسؤول سنجش و توانبخشی اداره کل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی از اتباعی که قصد ثبت‌نام نوآموزان خود را در مدارس دارند خواست تا هر چه سریعتر کد شناسایی مربوطه را از اداره منطقه دریافت تا مدیران نسبت به پیش ثبت‌نام فرزندانشان در سیدا و نوبت‌گیری از سامانه سنجش اقدام نمایند.

افشاری خاطرنشان کرد: تعداد ۱۵۰ نفر به عنوان عوامل اجرایی در پایگاه‌های سنجش در استان همکار دارند.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول