اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تظاهرات هزاران اتریشی در اعتراض به گرانی، تورم و بحران انرژی +فیلم

جمعی از مردم اتریش در چند شهر از جمله پایتخت، در اعتراض به موج گرانی مواد خوراکی و حامل‌های انرژی تظاهرات کردند.

تظاهرات هزاران اتریشی در اعتراض به گرانی، تورم و بحران انرژی +فیلم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، حدود سی هزار نفر از شهروندان اتریشی در شهرهای مختلف از جمله وین پایتخت این کشور علیه گرانی و بحران انرژی تظاهرات کردند.

به نوشته وبگاه شبکه «راشا تودی»، در این تظاهرات که روز شنبه برگزار شد، فقط در وین نزدیک به بیست هزار نفر مشارکت کردند. علاوه بر معترضان به وضعیت اقتصادی، نمایندگان اصناف و فعالان حقوق زنان نیز حاضر بودند.

معترضان در شهر وین با سر دادن شعار و سوت زدن ممتد، علیه گرانی مواد خوراکی، افزایش شدید بهای انرژی و تورم اعتراض کرده و خواستار افزایش حقوق و دستمزد شهروندان شدند.

یک دانشجوی معترض به خبرنگار شبکه «سی‌جی‌تی‌اِن» گفت: «پرداخت اجاره منزل برایم واقعا سخت شده و از سوی دیگر بهای گاز و برق افزایش زیادی داشته است. دیگر از پس خرید خواروبار بر نمی‌آیم».

پلیس وین به خبرگزاری «ریا نووستی» روسیه گفت، حین برگزاری این راهپیمایی‌های اعتراضی شمار مأموران حاضر در خیابان افزایش یافت اما هیچ درگیری یا بازداشتی انجام نشد.

از زمان شروع جنگ اوکراین، کشورهای غربی چند دور تحریم‌های سنگین را علیه روسیه اعمال کرده‌اند که به بروز بحران و کمبود حامل‌های انرژی در این کشورها به ویژه اروپا منجر شده است.

مقامات روس اعلام کرده‌اند، این کشورها برای برون‌رفت از این بحران بزرگ، تحریم‌هایی که علیه نفت و گاز روسیه وضع کرده‌اند، لغو کنند.

 

پایان پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول