اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

وزیر بهداشت: دبیرخانه بخش سلامت سازمان شانگهای در ایران راه‌اندازی شد/ دیپلماسی سلامت از نکات مورد توجه دولت

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به امکانات و موفقیت‌های جمهوری اسلامی ایران در حوزه سلامت، گفت: دبیرخانه بخش سلامت سازمان همکاری‌های شانگهای در وزارت بهداشت راه‌اندازی شده و به زودی کشورهای عضو به منظور اجرای برنامه‌ها و اقدامات مشترک به تهران دعوت می‌شوند.

وزیر بهداشت: دبیرخانه بخش سلامت سازمان شانگهای در ایران راه‌اندازی شد/ دیپلماسی سلامت از نکات مورد توجه دولت

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، بهرام عین اللهی وزیر بهداشت ظهر امروز در حاشیه بازدید از مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی ملک‌آباد در جمع خبرنگاران گفت: راهپیمایی عظیم عزاداران رضوی مانند راهپیمایی اربعین از رویدادهای مهم دنیا است، لذا در تلاش هستیم تا ضمن بازدید و بررسی از تمامی بخش‌های حوزه‌های بهداشت، دارو و درمان، بهترین نوع خدمت در تمامی بخش‌های حوزه سلامت ارائه شود.

وی همچنین از راه اندازی دبیرخانه بخش سلامت سازمان شانگهای در وزارت بهداشت خبر داد و افزود: در هفته گذشته نشست G5 با حضور کشورهای افغانستان، پاکستان، عراق و نماینده سازمان جهانی بهداشت به میزبانی کشورمان برگزار شد و در دیداری که رئیس جمهور در شانگهای با کشورهای منطقه دریای خزر داشتند، توافقنامه سلامت نیز به امضا رسیده است که بر اساس آن کشورهای عضو در حوزه سلامت با یکدیگر همکاری خواهند داشت.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: با توجه به امکانات و موفقیت های جمهوری اسلامی ایران در حوزه سلامت، دبیرخانه شانگهای در وزارت بهداشت راه اندازی شده است و به زودی کشورهای عضو به منظور اجرای برنامه ها و اقدامات مشترک به تهران دعوت می شوند.

عین اللهی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران و حوزه سلامت کشورمان از وضعیت ممتازی برخوردار است، گفت: یکی از دیپلماسی‌های موفق منطقه همین همکاری‌ها خواهد بود از این رو به دنبال آن هستیم که همانند کشورهای اروپایی که دانشجویان و استادان به راحتی از مرز کشورهای یکدیگر عبور می‌کنند در منطقه نیز این برنامه را اجرا کنیم تا ضمن سهولت رفت و آمد دانشجویان، استادان و پزشکان برای شرکت در همایش‌های بین المللی، بیماران نیز بتوانند از این فرصت استفاده کنند.

پایان پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول