اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

وزیر خارجه آلمان: ما در جنگ به سر می‌بریم

وزیر امور خارجه آلمان در مصاحبه‌ای ضمن مخالفت با ارسال تانک به اوکراین گفت، آلمان در جنگ به سر می‌برد.

وزیر خارجه آلمان: ما در جنگ به سر می‌بریم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «آنالنا بائربوک» وزیر امور خارجه آلمان روز دوشنبه در مصاحبه‌ای درباره وضعیت جنگ در اوکراین گفت، کشورش در جنگ به سر می‌برد.

به نوشته روزنامه «ولت» آلمان، بائربوک در مصاحبه‌ای در پاسخ به این سوال که مشکل آلمان چیست که به اوکراین تانک ارسال نمی‌کند گفت: «مشکل تانک‌ها این است که باید به صورت فنی با آن‌ها کار شود تا بتوانند در عمل، تفاوتی ایجاد کنند. برای همین بسیار مهم است که این گام را فقط در کنار شرکای بین‌المللی خود برداریم».

وزیر امور خارجه آلمان با اشاره به ارسال تسلیحات دوران شوروی برای اوکراینی‌ها به‌جای تسلیحات پیشرفته گفت: «ما در جنگ به سر می‌بریم. حتی اگر دل خونی داشته باشیم باید عقلانیت خود را حفظ کنیم».

بائربوک افزود، اشتباهی که اوایل جنگ رخ می‌داد و تسلیحات پیشرفته ارسال می‌شدند اما نمی‌توانستند مانع از پیشروی روس‌ها شوند نباید تکرار شود.

وی متذکر شد:‌ «من حامی ارسال هر چیزی هستم که بتواند در روند جنگ تغییر ایجاد کند اما صرفاً ارسال تسلحیات مهم نیست. تمام زنجیره لجستیک در پس باید درست کار کنند».

وزیر امور خارجه آلمان بدون پاسخ به سوال درباره اختلاف داخلی میان صدراعظم این کشور و دیگر وزارتخانه‌ها درباره کمک تسلیحاتی به اوکراین گفت: «من اهل بازی گرفتن انگشت اتهام به دیگران نیستم».

با وجود مخالفت بائربوک با ارسال خوردوهای زرهی به اوکراین، او همواره یکی از حامیان تحریم‌‌ها علیه روسیه بوده و با وجود بحران انرژی در این کشور بر مواضع خود تأکید دارد.

بائربوک چندی پیش گفت: «اگر من به مردم اوکراین قول بدهم که تا زمانی که به ما نیاز داریم، کنارتان ایستاده‌ایم، پس می‌خواهم سر قولم بایستم. مهم نیست رأی‌دهندگان آلمانی من چه فکر می‌کنند، می‌خواهم سر قولم به مردم اوکراین بمانم». 

پیش از این نیز «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه گفته است جنگی تمام‌عیار علیه روسیه اعلام شده که به صورت ترکیبی در همه زمینه‌ها در حال انجام است.

وی با اشاره به کمک مالی و نظامی آمریکا، اتحادیه اروپا و سایر کشورها به اوکراین در میانه درگیری‌ها در این کشور به نشریه «اینترنشنال افرز» گفت: «جدی بودن وضعیت کنونی نباید کوچک شمرده شود. جنگی تمام‌عیار علیه ما اعلام شده که به صورت ترکیبی در جریان است. میزان خصومت مخالفان ما-دشمنان ما-زیاد و غیرعادی است». (جزئیات بیشتر)

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول