اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

لزوم تبدیل آرامگاه علامه حسن‌زاده آملی به پایگاه بزرگ معنوی و گردشگری مذهبی

استاندار مازندران با اعلام اینکه شخصیت وارسته علامه حسن‌زاده آملی سد محکم در مقابل جریانات انحرافی بود، گفت: باید آرامگاه علامه ذوالفنون به پایگاه بزرگ معنوی و گردشگری مذهبی تبدیل شود.

لزوم تبدیل آرامگاه علامه حسن‌زاده آملی به پایگاه بزرگ معنوی و گردشگری مذهبی

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان آمل، سید محمود حسینی‌پور شامگاه دوشنبه در دیدار با اعضای ستاد بزرگداشت نخستین سالگرد ارتحال علامه ذوالفنون آیت‌الله حسن حسن‌زاده آملی، اظهار کرد: شخصیت والا و وارسته علامه حسن‌زاده آملی همیشه سد محکم مقابل جریانات انحرافی بوده و باید آرامگاه این عالم برجسته به پایگاه بزرگ معنوی و گردشگری مذهبی تبدیل شود.

وی افزود: آیت‌الله حسن‌زاده آملی از اساتید برجسته اخلاق بودند و شخصیت‌هاای برجسته همانند آیت‌الله حسن‌زاده آملی زمان حیات به واسطه خصوصیات اخلاقی به دنبال شناخته شدن در سطح جامعه و افکار عمومی نبودند.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه علامه ذوفنون چهره بین‌المللی و جهانی بوده و در دل مؤمنان و مسلمانان جای داشتند، تصریح کرد: ما وظیفه داریم برای افرادی در جامعه که هنوز شناختی از زوایای مختلف این شخصیت بزرگ معنوی ندارند شرایطی فراهم کنیم تا ابعاد وسیع سیر سلوک، تلاش و مجاهدت بیش از ۷۰ سال آن عالم وارسته به بهترین شکل در افکار عمومی معرفی شود.

حسینی‌پور با اعلام اینکه علامه حسن‎زاده آملی در زمان حیات در مقابل جریانات انحرافی سد بزرگ محسوب می‎شد، یادآور شد: باید شخصیت وارسته، افکار عرفانی، سیر و سلوک و زوایای مختلف زندگی این عالم برجسته در بین اقشار مختلف جامعه به ویژه نسل جوان جویای معرفت الهی بازگو شود تا بتوانند به عنوان یک الگوی منحصر به فرد در جهان اسلام و عصر حاضر چراغ راه باشند.

وی خاطرنشان کرد: باید روستای ایرا بخش لاریجان مازندران به عنوان زادگاه و آرامگاه آیت‌الله حسن‌زاده آملی با مدیریت راهبردی در آینده نزدیک به پایگاه بزرگ معنوی و گردشگری مذهبی تبدیل شود.

استاندار مازندران با بیان اینکه باید زائران و گردشگران داخلی و خارجی با مراجعه به روستای ایرا از فضای معنوی و عرفانی آن بهره ببرند، خاطرنشان کرد: این منطقه هم‌اکنون زائران و گردشگران زیادی دارد که باید با مدیریت راهبردی و صحیح مسافرت معنوی و مذهبی آنها هدفمند باشد.

وی با اعلام اینکه ستاد بزرگداشت حضرت علامه ذوالفنون آیت‌الله حسن‎زاده آملی در طول سال به صورت دائمی و مستمر برگزار شده و در آن به معرفی حضرت علامه در بین نسل جوان و نوجوان توجه ویژه شود، گفت: با همکاری همه دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی فضای عمومی استان مازندران آماده برگزاری شایسته نخستین سالگرد حضرت علامه حسن‌زاده آملی است.

انتهای پیام/۸۶۰۱۲/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول