اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

پلیس مدرسه در آستانه سال تحصیلی در اصفهان ایجاد شد

رئیس پلیس راهور استان اصفهان با اشاره به راه‌اندازی پلیس مدرسه با کمک مدیران مدارس در سال تحصیلی جدید گفت: ساماندهی گذرگاه‌های عابر پیاده و ایمن‌سازی معابر در محدوده مدارس با همکاری شهرداری اصفهان انجام شده است.

پلیس مدرسه در آستانه سال تحصیلی در اصفهان ایجاد شد

محمدرضا محمدی رئیس پلیس راهور استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با بیان اینکه در شروع سال تحصیلی جدید هوادار دانش‌آموزان باشیم، اظهار داشت: همزمان با اجرای طرح ترافیکی بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها در سال تحصیلی جدید، در راستای تسهیل در عبور و مرور و ارتقا ایمنی تردد دانش‌آموزان و دانشجویان پلیس در آماده‌باش است.

وی با اشاره به پوشش ترافیکی معابر به ویژه معابر پر تردد و اصلی افزود: تأمین ایمنی دانش‌آموزان به ویژه در مقاطع ابتدایی و راهنمایی، پوشش ترافیکی مدارس در حاشیه خیابان‌ها در دستور کار قرار گرفت.

محمدی با تأکید بر آشنا کردن دانش‌آموزان با علائم راهنمایی و رانندگی و اصول اولیه ایمنی عبور و مرور با همکاری و مشارکت مدیران مدارس و اولیای دانش‌آموزان عنوان کرد: ساماندهی سرویس مدارس در اسرع وقت‌ باید اجرایی شود و از تردد سرویس‌های مدارس بدون مجوز براساس قانون جلوگیری شود.

 رئیس پلیس راهور استان اصفهان با تاکید بر لزوم رعایت ظرفیت مندرج در کارت خودرو، توسط سرویس‌های مدارس بیان کرد: رانندگان‌ مراقب دانش‌آموزان به ویژه بچه‌های ابتدایی باشند و به فرمان‌ پلیس مدرسه و همیاران پلیس توجه کنند.

وی با اشاره به راه‌اندازی پلیس مدرسه با کمک مدیران مدارس در سال تحصیلی جدید گفت: ساماندهی گذرگاه‌های عابر پیاده و ایمن‌سازی معابر در محدوده مدارس با همکاری شهرداری اصفهان انجام شده است.

محمدی با تأکید بر تقویت آموزش مجازی قوانین و مقررات رانندگی با استفاده از بسترهای در اختیار آموزش و پرورش ادامه داد: خانواده‌ها بدون هماهنگی با مسؤولان مدارس، رانندگان سرویس مدارس را که فاقد مجوز در امر جابجایی دانش‌آموزان هستند، به عنوان سرویس مدرسه فرزند خود انتخاب نکنند.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان خاطرنشان کرد: خانواده‌ها تا حد امکان از سرویس مدارس به جای استفاده از خودروی شخصی برای حمل و نقل فرزندان استفاده کنند؛ در غیر اینصورت در روزهای اولیه، زمان حرکت خودرو از منزل تا مقصد را مدیریت کنند و کمی زودتر از منزل بیرون بیایند.

وی با بیان اینکه رانندگان سرویس‌ها و والدین از تجمع در مقابل مدارس و مراکز آموزشی جهت پیاده یا سوار کردن فرزندان خودداری کنند، بیان کرد: مدیران مدارس ترتیبی اتخاذ کنند تا سرویس‌ها در حیاط مدارس نسبت به سوار و پیاده کردن دانش آموزان اقدام کنند تا از بار ترافیک در حاشیه مدارس حاشیه معابر و خطرات ناشی از آن جلوگیری به عمل آید.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول