اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

اردوغان: بزودی جنگنده‌های اف-16 آمریکا را می‌خریم

رئیس‌جمهور ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که روند گفت‌وگوها با واشنگتن برای خرید جنگنده‌های اف-16 مثبت است و بزودی نتیجه خواهد داد.

اردوغان: بزودی جنگنده‌های اف-16 آمریکا را می‌خریم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه گفت که آنکارا امیدوار است بزودی تحولات مثبتی در خصوص خرید جنگنده‌های F-16 کشورش از ایالات متحده آمریکا رخ دهد.

طبق گزارش خبرگزاری «آناتولی»، این در بیانیه مطبوعاتی در خانه ترکیه در نیویورک و دیروز (پنجشنبه) یک روز پس از شرکت وی در نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل متحد صادر شده است.

اردوغان در خصوص خرید جنگنده‌های F16 گفت: کارها به سمت مثبت پیش می‌رود و امیدواریم این روند ایجابی ادامه پیدا کند؛ فکر می‌کنم به زودی زود نتیجه بگیریم.

رئیس‌جمهور ترکیه اظهار داشت که با «جو بایدن» همتای آمریکایی خود و اعضای جمهوری‌خواه سنا در خصوص پرونده خرید جنگنده‌های F۱۶ گفت‌وگوهای مثبتی داشته است.

وی با توضیح این که «خلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه نیز با طرف آمریکایی رایزنی داشته، گفت: «ما در مراسم استقبال (در حاشیه هفتاد و دومین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل) فرصت نداشتیم با آقای بایدن دیدار گسترده‌ای داشته باشیم».

اردوغان افزود: ممکن است بعداً فرصتی برای گفت‌وگوی تلفنی در این زمینه داشته باشیم و از طریق گفت‌وگوهایی که توسط وزرای دفاع و امور خارجه کشورمان انجام خواهد شد، این روند را پیگیری خواهیم کرد.

ترکیه مدت‌هاست که درخواست خرید جنگنده‌های F16 و تجهیزات نظامی دیگری را برای مدرن‌سازی جنگنده‌هایی از همین نوع در نیروی هوایی ترکیه، به ایالات متحده ارائه کرده بود.

در ماه ژوئن، بایدن در یک کنفرانس مطبوعاتی و در پایان نشست سران ناتو در مادرید، بر لزوم فروش جنگنده های F16 به ترکیه و نوسازی ناوگان آن تاکید کرده و به نوعی این درخواست را پذیرفته بود.

پایان پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول