اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

امیرعبداللهیان در دیدار با همتای ارمنستانی: مخالف تغییر در ژئوپلتیک منطقه هستیم

وزیر امور خارجه در دیدار با همتای ارمنستانی در نیویورک بار دیگر موضع جمهوری اسلامی ایران مبنی بر عدم تغییر در مرزها و ژئوپلتیک منطقه را یادآور شد.

امیرعبداللهیان در دیدار با همتای ارمنستانی: مخالف تغییر در ژئوپلتیک منطقه هستیم

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، حسین امیرعبداللهیان و «آرارات میرزویان» وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و ارمنستان در حاشیه هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک دیدار و درباره مناسبات دوجانبه و مهمترین مسائل منطقه قفقاز گفت‌وگو کردند. 

حسین امیرعبداللهیان در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از رایزنی‌ها و مشورت‌های دوره‌ای دو کشور، بر پیگیری توافقات دوجانبه در حوزه‌های مختلف فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و آموزشی تأکید کرد. 

 

 

رئیس دستگاه دیپلماسی موضع تهران را درباره آخرین تحولات قفقاز، عدم‌ پذیرش هرگونه تغییر در مرزها و ژئوپولیتیک منطقه خواند و افزود: جمهوری اسلامی ایران قویا معتقد است که  اختلافات کشورها باید از طریق مذاکره و گفت‌وگوی سیاسی درون منطقه حل و فصل شود. 

آرارات میرزویان وزیر خارجه ارمنستان نیز با اشاره به جایگاه تاریخی ایران در تحولات قفقاز از روند رو به رشد همکاری‌های دوجانبه ابراز خرسندی کرد و افزود: شتاب مناسبات ایران - ارمنستان به تحکیم و تقویت همکاری‌ها و همبستگی بین دو کشور و منطقه کمک خواهد کرد.

به گزارش فارس، امیرعبداللهیان همچنین در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل با «جیحون بایراموف» وزیر خارجه جمهوری آذربایجان نیز دیدار و گفت‌وگو کرده بود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول