اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

لزوم برابری در استفاده عادلانه از امکانات نرم افزاری برای دانش آموزان

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: در نظام تعلیم و تربیت یکپارچه باید همه‌ی دانش آموزان از امکانات سخت افزاری و نرم افزاری آن به صورت عادلانه بهره‌مند شوند.

لزوم برابری در استفاده عادلانه از امکانات نرم افزاری برای دانش آموزان

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، امروز حمید طُرَیفی حسینی معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در نشست تخصصی مدیران مراکز و مدارس استثنایی استان ایلام در مدرسه کوشا گفت: کارهای خوبی در مجموعه‌ی آموزش و پرورش برای معلمان انجام شده است که از جمله‌ی آن میتوان به پرداخت رفاهیات معلمان، اجرای رتبه بندی و ... اشاره کرد همچنین رویکرد ما در آموزش و پرورش یک رویکرد تحولی در همه‌ی حوزه‌های آموزشی، پرورشی، تربیتی، ورزشی، توانبخشی و ... است. 

وی به اشاره به اصلاح نظام حکمرانی و امور مرتبط با آموزش و پرورش استثنایی اظهار داشت: به دنبال وحدت رویه‌ی هرچه بیشتر در آموزش و پرورش هستیم و مهمترین سیاستی که در این دوره دنبال میکنیم انسجام درونی آموزش و پرورش و بعد از آن نیز هماهنگی و هم افزایی بین بخشی و فرابخشی می باشد.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: آموزش و پرورش محور توسعه و پیشرفت کشور و مولد سرمایه انسانی و سرمایه اجتماعی کشور است در این زمینه نیز سایر دستگاه ها باید در بهبود وضع آموزش و پرورش علی الخصوص در بخش دانش آموزان با نیازهای ویژه و مدارس استثنایی سهیم باشند.

وی با تاکید بر انجام تغییر و تحولات در ساختار سازمانی در بخش‌های مختلف آموزش و پرورش استثنایی کشور، تصریح کرد: به دنبال پویایی هرچه بیشتر سازمان هستیم برای مثال در بحث تالیف کتب‌، به دنبال تشکیل اداره کل تالیف کتب در سطح سازمان هستیم تا کتاب‌های درسی دانش آموزان با نیازهای ویژه از نظر محتوایی به روز شده و تاثیر بیشتری داشته باشند.

وی گفت: توسعه‌ی عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی از جمله برنامه‌های کلانی است که دنبال میکنیم. توسعه‌ی پوشش تحصیلی این دسته از دانش آموزان نیز از موارد بسیار مهم برای ماست که امسال جز ملاک های ارزیابی استان‌ها نیز بوده است.

طریفی حسینی با اشاره به لزوم همگام بودن دانش آموزان با نیازهای ویژه با علوم و فنون و مهارت‌های امروزی، بیان داشت: امروزه دانش‌ها، علوم و مهارت‌ها دستخوش تغییر شده اند، و نیاز است مجموعه‌ی آموزش و پرورش علی الخصوص دانش آموزان با نیازهای ویژه با این علوم آشنا شوند و فاصله‌ی این دسته از دانش آموزان با علوم امروزی کمتر شود و این جز اهداف اصلی ماست.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در پایان سخنان خود با اشاره به اجرای برنامه‌های مختلف خصوصا برای ایجاد تغییرات بنیادین در آموزش و پرورش استثنایی گفت: علاوه بر توجه به بحث ورزش دانش آموزان با نیازهای ویژه که ورزش برای آنان یک کار توانبخشی است، ما کارهای مختلفی از جمله تمرکز منابع مالی، استفاده از متخصصین و .... را برای انجام تغییرات بنیادین انجام داده‌ایم‌ و باور داریم چون نظام تعلیم و تربیت یکپارچه باید همه‌ی دانش آموزان از امکانات سخت افزاری و نرم افزاری آن به صورت عادلانه بهره‌مند شوند.

انتهای پیام 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول