اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

آمادگی طالبان برای عملیاتی کردن پروژه گاز تاپی در افغانستان

معاون اول نخست وزیر طالبان گفت: هیات حاکمه افغانستان برای آغاز پروژه تاپی آمادگی کامل داشته و در این زمینه آماده هر نوع همکاری است.

آمادگی طالبان برای عملیاتی کردن پروژه گاز تاپی در افغانستان

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، ملابرادر، معاون اول نخست وزیر طالبان با سفیر ترکمنستان و رئیس اجرایی پایپ لاین پروژه گاز تاپی دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار دو طرف در مورد اجرای توافق پیرامون پروژه تاپی میان افغانستان و ترکمنستان و نیز آغاز کارهای عملیاتی این پروژه گفتگو کردند.

ملابرادر وضعیت کنونی افغانستان را فرصتی مناسب برای پیشبرد این کاردانست و افزود: «امارت اسلامی افغانستان برای آغاز پروژه تاپی آمادگی کامل داشته و در این زمینه آماده هر نوع همکاری می‌باشد.»

محمد مراد امانوف، رئیس اجرایی گاز تاپی نیز در این دیدار گفت: «در آینده نزدیک نشست کمیته‌ای رهبری پروژه تاپی در سطح دولت‌ها در عشق‌آباد برگزار خواهد شد.»

طالبان برای عملیاتی کردن پروژه تاپی کمیته تخصصی ایجاد کرده است. 

به گفته وزارت خارجه طالبان، ملاعبدالغنی برادر، معاون اول نخست وزیر و شهاب الدین دلاور، وزیر معادن از اعضای ارشد این کمیته بوده و قرار است هیاتی برای بررسی روند پیشرفت پروژه تاپی به ترکمنستان سفر کند. 

وزارت خارجه طالبان گفته است که این کمیته، نشست‌های منظم در بارۀ پروژۀ تاپی با هیات‌ ترکمنستانی برگزار می‌کند و تاکنون در بخش تملک زمین و مالیات پیشرفته‌های داشته است.

پایان پیام/ ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول