اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  دانشگاه

برجسته سازی گشت ارشاد یک استفاده ابزاری برای بحران زایی توسط دشمنان ملت ایران است

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در حاشیه بازدید از مجروحان نیروی انتظامی در اغتشاشات اخیر، گفت: برجسته سازی گشت ارشاد یک استفاده ابزاری برای بحران زایی توسط دشمنان ملت ایران است.

برجسته سازی گشت ارشاد یک استفاده ابزاری برای بحران زایی توسط دشمنان ملت ایران است

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از مجروحان نیروی انتظامی در اغتشاشات اخیر بازدید کرد.

وی در حاشیه عیادت از مجروحان نیروی انتظامی در اغتشاشات اخیر گفت: در میان مجروحان نیروی انتظامی، افراد درجه دار و سرباز هستند که ضمن داشتن جراحت های سنگین، با روحیه عالی و امیدوار به آینده آماده ادامه خدمت به مردم هستند. این روحیه یادآر روحیه رزمندگان در دوره جنگ است. رزمندگان در روزهای جنگ با روحیه عالی و با وجود مجروحیت، باز در جبهه ها حضور پیدا می کردند، وقتی ترکش در بدنشان بود اصرار داشتند که در جبهه حاضر شوند.

* نیروی انتظامی و بسیج به عنوان سرمایه بزرگ کشور، حافظ امنیت مردم و دردمند آنها هستند

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: نیروی انتظامی و بسیج به عنوان سرمایه بزرگ کشور، حافظ امنیت مردم و دردمند آنها هستند. به سلامت نسل جوان، خانواده ها و افراد آسیب پذیر فکر می کنند. لذا باید در مقابل زورگوی خیابانی تا اغتشاشگرانی که متصل به جریانات صهیونیستی هستند، بایستند. دشمنان انقلاب اسلامی سلامت مردم را نمی خواهند و نمی خواستند چراکه همواره با جمهوری اسلامی ایران در مقابله بودند، تنها در دوران جنگ ۲۰۰ هزار نفر شهید که متوسط سنشان ۲۳ سال بود، داشتیم.

وی افزود: ماموران نیروی انتظامی در حوزه ماموریت خودشان سخت ترین کارها را انجام می دهند، متاسفانه ملامت می شوند و سختی می‌بینند به جای اینکه گل به سمتش پرتاب شود، سنگ به سویشان پرتاب می شود، با این حال باز هم احساس می کنند که کاری نکرده اند و باید مجاهدت کنند.

عاملی ادامه داد: نسل جوان همواره در میدان حفاظت از انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی و عزت و شرف مردم بوده اند، امروز هم همین نسل جوان در همه عرصه‌های انقلاب حضور فعال دارند. در این روزها با سنگ، صورت ماموران نیروی انتظامی را مجروح کردند، با ماشین از رویشان رد شدند، اهانت به خانم‌های چادری کردند و ... البته این فضا، فضای غریبی برای انقلاب اسلامی نیست ما همواره در این سال‌ها در فشار دشمنی ها بودیم و همواره زیبایی ها و رشادت های مردم، نیروی انتظامی و بسیج در حمایت از مردم را مشاهده کردیم، این اغتشاشات تاثیر بر اراده ملت و مسیر انقلاب اسلامی نخواهد داشت، وظیفه داریم که از مردم و نسل جوان حمایت کنیم.

وی اضافه کرد: اگر آموزش و پرورش خوب کار کند و نظام تعلیم و تربیت نگاه همه جانبه به رشد کودک، نوجوان و جوان داشته باشد، نباید نگران آسیب اجتماعی باشیم، اگر در نظام های تعلیم و تربیت کشور درست عمل شود، جلوی این رفتارها گرفته می شود. در واقع نسل جوان اهل فکر در مواجهه با اغتشاشگران، مسیر صلاح و مصلحت مرتبط با آرامش مردم را دنبال می کند.  

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به مصوبه عفاف و حجاب این شورا گفت: متاسفانه فضای جنگ نرم از حجاب به عنوان حجاب اجباری و به تعبیری دین اجباری نام می برد. در صورتی که حجاب گوهر الهی است و حقایقی است که منجر به سلامت و پاکی و صفای خانواده و جامعه می شود، این رویکردها مثل این است که به محیط زیست سبز بگوییم اکسیژن اجباری یا هوا را که همه جا ضروری است، هوای اجباری بازنمایی کنیم. اینطور نیست اینها ظرفیت هایی است که خداوند برای زندگی سالم و پاک تدبیر کرده است. دین هم از جنس حقایق معنوی زندگی است، حقایق مادی مثل هوا و طبیعت است، اینها قانونی دارد، خداوند برای رفتار و کردار سالم، قوانین دینی را قرار داده و دین است که سلامت زندگی را تامین می کند.

* نیروی انتظامی حافظ عرض و آبرو و امنیت مردم است

عاملی افزود: بر مبنای مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در زمینه عفاف و حجاب یکی از دستگاه هایی که به خوبی به وظایفش عمل کرده نیروی انتظامی بوده است، نیروی انتظامی حافظ عرض و آبرو و امنیت مردم است و هر امری که امنیت و آرامش و سلامت اجتماعی را به مخاطره بیاندازد خصوصا امور سازماندهی شده توسط دشمنان انقلاب را باید مورد مداقه و توجه کانونی خود قرار دهد. اگر یک چهار راه پر تراکم فاقد چراغ راهنمایی باشد، هرج مرج بوجود می آید. اگر شهر را رها کنیم، زورگیرها و افراد اهل سوء استفاده، مردم آزاری می کنند. همه مردم ایران قدردان نیروهای نظامی  و انتظامی هستند و بیشتر سطح رضامندی نسبت به همین قشر مدافع منافع مردم است. البته در مصوبات شورای عالی دستگاه های دیگر وظیفه شناختی، معرفتی، انگیزه ای و آموزشی دارند که اگر به آنها عمل می کردند بار نیروی انتظامی تا این حد سنگین نبود.

* ۹۰ درصد مصوبات مربوط به حجاب و عفاف از جنس تعلیم و تربیت، شناخت، تامین انگیزه و عاطفه است

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: ۹۰ درصد مصوبات مربوط به حجاب و عفاف از جنس تعلیم و تربیت، شناخت، تامین انگیزه و عاطفه است، تنها ۱۰ درصد مصوبات جنبه کنترلی دارد. نیروی پرافتخار فراجا مسئولیت حفاظت از جامعه را به عهده دارد. در همین شهر تهران شبکه های فساد و فروش بدن مشاهده می شود که نیروی انتظامی در این مسائل و برخورد با آنها، در کنار مردم است و در خط مقدم این موضوعات قرار دارد. نیروی انتظامی موظف است از مردم شهر حفاظت کند و بتواند مردم را از خطر باندهای فسادی که دنبال منافع خود هستند، دور نگه دارد.

عاملی بیان کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی در مصوبات عفاف و حجاب تامین سلامت فردی و احتماعی را مدنظر دارد. اگرچه حجاب یک امر اجتماعی است اما اگر رعایت نشود بازتابش در زندگی فردی نیز مخرب است. همانطور که مشاهده می شود 50 درصد خانواده ها در غرب تک سرپرست شدند، 90 درصد زنها و مردها در غرب به هم خیانت می کنند یعنی روابط شخص ثالث دارند، 25 درصد جوانان آمریکا دچار همجنس بازی شده و رشد جمعیت منفی شده است، در این جوامع اگرچه ظواهر مسیر زندگی چشمها را خیره می کند ولی باطنش خراب است. دشمنان ملت ایران، مسیر ناآرام و سردرگمی و آشفتگی را برای جامعه ایران، دنبال می کنند.
وی ادامه داد: حجاب به عنوان یک تکلیف الهی است که برای تامین امنیت و حفاظت از سلامت زن، سلامت مرد و زن هر دو است. وقتی مردها در معرض تن نمایی قرار می گیرند فساد تولید می شود. 

اینکه فردی به صورت طبیعی از دنیا برود چراکه سابقه بیماری دارد، از آن برای تولید پلیس بد ماجراسازی کنند و همه رسانه‌های مخالف ایران عزیز دست به برجسته سازی‌های خبری برای تخریب و تقویت اغتشاش کار کنند، پذیرفته شده نیست. 

 

عاملی بیان کرد: فوت خانم مهسا امینی به عنوان هم وطن ما و هر عزیزی که خطری برایش ایجاد شود چه به صورت طبیعی و غیرطبیعی برای همه مردم نگران کننده است. ما اصل مساوات اجتماعی را مدنظر داریم، امیرالمونین(ع) می‌فرماید آنچه برای خود می پسندی برای دیگران هم بپسند. ما برای فرزندان خود نمی پسندیم که دچار اذیت و سختی شوند، برای دیگران هم نمی پسندیم، همه اینها به تعبیر رهبر انقلاب فرزندان انقلاب هستند. اما اینکه فردی به صورت طبیعی از دنیا برود چراکه سابقه بیماری دارد، از آن برای تولید پلیس بد ماجراسازی کنند و همه رسانه‌های مخالف ایران عزیز دست به برجسته سازی‌های خبری برای تخریب و تقویت اغتشاش کار کنند، پذیرفته شده نیست. در هر صورت همه ما باید توجه داشته باشیم که پلیس ضعیف ملت ضعیف را در پی دارد. پلیس قدرتمند مردم قدرتمند و امنیت فراگیر را بدنبال می‌آورد. پلیس ضعیف ناامنی ایجاد می کند.
وی اضافه کرد: بدیهی است ما نیاز به آسیب شناسی داریم، اگر کوتاهی وجود دارد، بررسی شود تا وضعیت را اصلاح کنیم. در موضوعات چند وجهی و چند رشته‌ای یک نوع اقدامات همه جانبه لازم است. تک بعدی شدن رفتارهای اجتماعی بازخوردها نامناسب ایجاد می کند.

وی با بیان اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی سه مصوبه در زمینه عفاف و حجاب دارد که آخرین آن مصوبه جلسه ۸۲۰ بود و در شهریور ۱۳۹۸ مصوب شده است، گفت: برای 32 دستگاه وظایفی تعیین شده است شورای اجتماعی کشور و وزارت کشور وظیفه راهبری این مصوبات را دارند و به صورت منظم وزارت کشور به خصوص در دوره جدید از دستگاه ها گرازش عملکرد می خواهد. مصوبه دیگری شورا در حوزه عفاف و حجاب داشته که مبنی بر اولویت گذاری است چون حجم مصوبات زیاد است قاعدتا باید اولویت هایی تعیین شود که بر اساس آن اولویت ها حرکت کنیم. عمده اولویت ها متوجه نظام تعلیم و تربیت و رسانه ملی کشور است که بتواند گفتمان سلامت اجتماعی در پرتو عمل به احکام الهی و بطور مشخص حجاب را تقویت کند.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: فراجا وظیفه مشخص برای مدیریت کنترل اجتماعی و امنیت اخلاقی جامعه دارد. متاسفانه باندهای فساد، نمایش ناهنجاری از رفتار اجتماعی را ایجاد کرده اند. فراجا نسبت به کشف حجاب و تن نمایی و خصوصا کارهای شبکه ای و مهندسی شده، وظیفه مشخص دارد. بدیهی است اکثریت قاطع دختران و پسران جامعه ما از شرافت رفتاری برخوردارند و در گروه ناهنجاران اجتماعی قرار نمی‌گیرند. زندگی کردن در جهانی که از خدای متعال دور شده و سکولاریزم و فمنیسیم، فرد و جامعه را به سمت لذت گرایی مخرب حرکت داده، مشکل شده است.
عاملی ادامه داد: این که برخی با هیاهو می خواهند که واجب الهی کنار گذاشته شود، دقیقا مثل هیاهو کرن علیه هوای سالم است و به همین بداهت، نگاه ضد واجبات الهی، نگاه مخالفت با زندگی سالم است. البته نیازمند روش‌های اقناعی برای تقویت تشخیص زندگی ایمانی از زندگی کفرآلود، زندگی سالم از زندگی ناسالم هستیم. در دوره انبیاء الهی و معصومین علیهم السلام هم گروهی حرف حق را می پذیرفتند و گروهی نافرمانی می کردند.

* برجسته سازی گشت ارشاد یک استفاده ابزاری برای بحران زایی توسط دشمنان ملت ایران است

وی با تاکید بر اینکه برجسته سازی گشت ارشاد یک استفاده ابزاری برای بحران زایی توسط دشمنان ملت ایران است، گفت: گشت ارشاد، اساسا موضوع شورای عالی انقلاب فرهنگی نبوده است،  بحث تامین و تقویت شناخت و تامین امنیت اخلاقی و اجتماعی مورد توجه شورای عالی انقلاب فرهنگی بوده است، که در این راستا فراجا وظیفه دارد که امنیت اجتماعی را تامین کند. البته تاکید بر نظارت های هوشمند با استفاده از فناوری‌های نوین مورد توجه بوده است.  مواجهه با خطرسازی از جنس زورگویی، توزیع مواد مخدر یا توسعه فساد و کج رفتاری اجتماعی در جامعه یک وظیفه مهم و اساسی برای نیروی انتظامی است که حتما همه خانواده ها و نسل جوان خواستار چنین اقداماتی هستند. در این راستا نظارت هوشمند که منجر به اخطار هوشمند شوند، رویه‌ای است که امروز در همه کشورها مورد استفاده قرار می‌گیرد و از مزایای نوآوری و خلاقیت در حوزه نظارت اجتماعی است. اگر نیروی انتظامی یک روز شهر، نقاط مرزی، جاده ها و ... رها کند، محصول آن هرج و مرج و توسعه سوء استفاده و اقدامات گسترده علیه آرامش مردم خواهد بود. این نظارت با بهره گیری از فناوری‌های نو، یک نظارت به لحظه و فراگیر است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد:  بر اساس احکام دینی امر به معروف و نهی از منکر وظیفه همه مردم است. البته با زبان خوب و با شرط اثرگذری. در عین حال "منع از منکر" یک وظیفه برای نظام حکمرانی است. منع از منکر به معنای از بین بردن اقتضائات توسعه منکر و فساد است. منکر دایره بزرگی دارد که حتما بی عدالتی و تبعیض یکی از مهمترین ارکان منکر است. حکومت باید با منابع توسعه بی‌عدالتی و فساد اجتماعی که موجب توسعه فحشاء در جامعه می شود مقابله کند و جلوی خانه‌های فساد و منابع فسادزا در فضای واقعی و فضای مجازی را بگیرد. هوشمند شدن نظارت اجتماعی مانع توسعه بدرفتاری و کج رفتاری فردی و اجتماعی می شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول