اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

همایونفر تهیه کننده اتوبوس شب: هنرمندان شرایط جهت‌گیری مناسب در اتفاقات سیاسی را ندارند

مهدی همایونفر تهیه‌کننده آثاری چون سریال مینو و فیلم اتوبوس شب گفت: متأسفانه وقایعی که در روزهای گذشته اتفاق افتاده کاملاً خلاف قانون اساسی بوده و طبیعتاً همه طرفداران نظام جمهوری اسلامی و همه شهروندانی که به هر جهت در این نظام زندگی می‌کند انتظار برخورد قانونی با آن رادارند.

همایونفر تهیه کننده اتوبوس شب: هنرمندان شرایط جهت‌گیری مناسب در اتفاقات سیاسی را ندارند

خبرگزاری فارس-گروه سینما: اظهارنظر برخی هنرمندان همچنان ادامه داشته و نقش تعیین‌کنندگی به خود گرفته است، در همین رابطه با مهدی همایونفر تهیه‌کننده آثاری چون سریال مینو و فیلم اتوبوس شب گفت‌وگو کردیم تا نظر وی را در این رابطه جویا شویم.

 فارس: نظر شما در رابطه با موضع‌گیری اخیر هنرمندان و دامن زدن به اعتراضات چیست؟

همایونفر: برای هر موضع‌گیری، دو چیز لازم است تا هر شخصی ازجمله یک هنرمند بتواند موضع‌گیری صحیح در رابطه با آن موضوع داشته باشد. اول اینکه که اطلاعات دقیق از هر واقعه و جوانب موضوع داشته و بعد با قوانین و ضوابط موجود آشنایی داشته باشد، نهایتاً با کمک عقل خود بتوانند بررسی‌های لازم را انجام دهد و اگر کسی موضع وی را جویا شد نظرش را

معمولاً هنرمندان هم در جایگاهی نیستند که بتوانند اطلاعات دقیق داشته، همه جوانب را شنیده یا طرفین موضوع رو از نزدیک مطالعه کرده باشند تا موضع‌گیری درستی داشته باشند

اعلام کند؛ معمولاً آنچه در این وقایع خیلی سطحی سیاسی اتفاق می‌افتد آن چیزی نیست که بشود در مورد آن موضع‌گیری صحیح داشت، معمولاً هنرمندان هم در جایگاهی نیستند که بتوانند اطلاعات دقیق داشته، همه جوانب را شنیده یا طرفین موضوع رو از نزدیک مطالعه کرده باشند تا موضع‌گیری درستی داشته باشند؛ غالباً و آنچه در روزهای گذشته و در جریان وقایع هفته گذشته اتفاق افتاد اگر خوش‌بینانه موضع بگیریم؛ غالباً احساساتی و صرفاً از روی عواطف بود و اگرنه، به نظر نمی‌رسد که یک هنرمند که معمولاً ارتباط خیلی عمیقی با مردم ندارد به این سرعت به اطلاعات کافی برای موضع‌گیری صحیح برسد.

فارس: حتی با فرض صحیح بودن موضع و اطلاع از جوانب، این‌گونه اعتراضات و ترویج خشونت را صحیح میدانید؟

همایونفر: همه در کشوری باسابقه طولانی هفت هشت هزار سال زندگی می‌کنیم و مردم حکومتی را ظرف چهل پنجاه سال گذشته با آرای بالا به نام جمهوری اسلامی پذیرفتند، این حکومت اسلامی که بارأی بسیار بالایی از جانب مردم به‌عنوان نوع حکومت انتخاب شد قانون اساسی دارد در کنار این قانون ظرف چهل سال گذشته به‌قدر کافی فرصت برای اصلاح و یا تعیین قوانین جدید با نظر مجالسی که خود منتخب مردم بودند وجود داشته و امکان اصلاح قانون در صورت موافقت شورای نگهبان و عدم مخالفت با قانون اساسی وجود داشته و این روند همچنان در کشور جاری و ساری است، طبیعتاً اگر اتفاقی در هر جای کشور افتاده باشد و مردم موضعی داشته باشند، امکان اعلام مواضع خود از طریق رسانه‌ها را داشته و می‌توانند

متأسفانه وقایعی که در روزهای گذشته اتفاق افتاده کاملاً خلاف قانون اساسی بوده و طبیعتاً همه طرفداران نظام جمهوری اسلامی و همه شهروندانی که به هر جهت در این نظام زندگی می‌کند انتظار برخورد قانونی با آن رادارند.

به‌وسیله نمایندگان اکثریت مردم در مجلس آن را به‌صورت قانونی مطرح کنند؛ امام اگر قرار بر اعلام مواضع به‌صورت خیابانی باشد، نمایندگان قانون، قوانینی تدوین کرده که بر اساس ضوابطی می‌توانند همین اقدام را هم در چهارچوب قانون و با کسب مجوز انجام دهند ولی اگر این اتفاق به‌صورت غیرقانونی و با خشونت همراه باشد نه‌تنها در ایران، در هر کشور دیگری هم واکنش حکومت، برخورد با مخالفین قانونی است که مردم به آن رأی داده‌اند.

اتفاقی که متأسفانه در روزهای گذشته اتفاق افتاده کاملاً خلاف قانون اساسی و بدون مجوز رسمی از وزارت کشور بوده و طبیعتاً همه طرفداران نظام جمهوری اسلامی و همه شهروندانی که به هر جهت در این نظام زندگی می‌کند انتظار برخورد قانونی با آن رادارند.

فارس: شما جمعیت معترضین را از اکثریت مردم نمی‌دانید؟

همایونفر: نیستند و فکر می‌کنم اگر هم بودند ا با این خشونت و وحشیانه‌ دیگر حمایت اکثریت را ندارند، از طرفی جمعیت بی‌شماری که در جریانات تظاهرات سوم میدان انقلاب و در جریان بعد از نماز جمعه در تهران و مثل آنچه در شهرستان‌ها وجود داشت را باید به چه چیز تفسیر کنیم؟

مگر می‌توانیم کنتور بیندازیم و صرفاً جمعیت را بشماریم؟ مگر همان راه همیشگی را داشته باشیم و در جریاناتی مانند انتخابات ریاست جمهوری و دیگر انتخابات‌ها شکل قانونی به آن بدهیم، هیچ راه دیگری نداریم.

پایان پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول