اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  انتظامی و حوادث

نایب رئیس انجمن اقتصاددانان ایران: ناامنی اقتصادی پیامد اغتشاش است/ نخبگان باید نظر بدهند، نه برخی سلبریتی‌ها!

نایب رئیس انجمن اقتصاددانان ایران گفت: افرادی که از روسری آتش زدن و سنگ پرتاب کردن فیلم گرفته و منتشر می‌کنند بدانند که با اغتشاش ، ناامنی اقتصادی را رقم زده و دود این کارها به چشم خود و سایر افراد جامعه می رود.

نایب رئیس انجمن اقتصاددانان ایران: ناامنی اقتصادی پیامد اغتشاش است/ نخبگان باید نظر بدهند، نه برخی سلبریتی‌ها!

فرشاد پرویزیان نایب رئیس انجمن اقتصاددانان ایران و کارشناس _مجری برنامه تلویزیونی چشم انداز در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس با توجه به ناآرامی های اخیر به موضوع وحدت ملی اشاره و اظهار داشت: هر کشور و جامعه‌ای با هر دیدگاهی به سمت هدفی خاص حرکت می کند آن هم با انسجام و تصمیم جمعی چرا که بدون وحدت نمی توان به هدف غائی نزدیک شد.

وی گفت: هیچ گروه، جامعه یا کشوری بدون هماهنگی نمی تواند به پیشرفت دست پیدا کند؛ آنچه مهم است این است که بدون وحدت نمی توان به آن دست یافت و وحدت نیز بدون هماهنگی اجزا به دست نمی‌آید.

مدرس دانشگاه افزود: ممکن است در راه رسیدن به هدف و پیشرفت اختلاف نظر وجود داشته باشد که باید از طریق دموکراسی آن را حل و فصل کرد، باید نشست و گفتگو کرد و نتیجه گرفت.

 نایب رئیس انجمن اقتصاددانان ایران به تفاوت اعتراض و اغتشاش اشاره و بیان داشت: اعتراض یعنی اینکه افراد، مسیر در حال حاضر را نمی‌خواهند پس باید بنشینند و حرف زده و تصمیم گرفته و به یک نتیجه واحد برسند؛ در این صورت است که بعد از گفت‌وگو و بررسی راهکارهای ممکن مسیر های جدید جایگزین شده و با نظم، راه و مسیر جدید مشخص می‌شود اما اغتشاش یعنی درگیری؛ یعنی به هم زدن قواعد حرکت در جامعه و از بین بردن نظم و امنیت که فقط نتیجه‌اش آسیب و ناامنی است.

 پرویزیان تصریح کرد: اگر به حوزه اقتصاد بازگردیم اغتشاش نتیجه اش تورم، افزایش بیکاری و عدم سرمایه‌گذاری می شود چرا که در شرایط ناامنی و شلوغی، سرمایه بند نمی‌شود.

 وی در خصوص جریان‌سازی سلبریتی ها گفت: ابتدا باید یکی به من بگوید سلبریتی یعنی چه؟ مگر نه اینکه سلبریتی افراد برگزیده و شناخته شده هستند اما یکی بگوید که این افرادی که امروز به عنوان سلبریتی در این جامعه شناخته شده‌اند متوسط تحصیلات و درک سوادشان از مسائل علمی جامعه و دنیا چیست؟

پرویزیان گفت: بنده با نهایت احترامی که برای هنرمندان، پیشکسوتان و اهالی اصیل هنر قائل هستم باید بگویم وقتی که فردی در حوزه اجتماعی اظهار نظر می‌کند باید درک درست و علمی از جامعه داشته باشد.

مدرس دانشگاه گفت: وقتی کسی در خصوص جامعه اظهار نظر می‌کند باید از نخبگان علمی باشد که درک درستی از جامعه داشته باشد؛ نه اینکه فردی باشد که به واسطه چهره خوب یا صدای خوب و مطرح شدن در صدا و سیما شناخته شده باشد و بیاید حرف‌ها و نظر شخصی و احساسی خود را بیان کند.

 نایب رئیس انجمن اقتصاددانان ایران خاطرنشان کرد: اصل حرف من این است که ناامنی و اغتشاش، ناامنی اقتصادی را به دنبال می‌آورد و افرادی که از روسری آتش زدن و سنگ پرتاب کردن و... فیلم گرفته و قهقهه می‌زنند، بدانند که دود این کارهایشان به چشم خودشان می‌رود چراکه اغتشاش و ناامنی باعث ناامنی اقتصادی شده و گریبانگیر زندگی افراد جامعه می شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول