اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  انتظامی و حوادث

رونمایی از سامانه اعطای تسهیلات سربازان ماهر منقضی خدمت

از فردا صبح سربازان ماهر منقضی خدمت می توانند با مراجعه به پلیس+۱۰ متقاضی دریافت تسهیلات بانکی برای اشتغال باشند.

رونمایی از سامانه اعطای تسهیلات سربازان ماهر منقضی خدمت

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس، سامانه اعطای تسهیلات کارکنان وظیفه ماهر منقضی خدمت امروز با حضور فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی ستاد کل نیروهای مسلح و رییس سازمان وظیفه عمومی فراجا و اصحاب رسانه رونمایی شد.

سردار محمدجواد زاده کمند فرمانده قرارگاه مهارت آموزی ستاد کل نیروهای مسلح در این مراسم، هدف اصلی قرارگاه مهارت آموزی را در وهله اول توانمندسازی سربازان وظیفه و در گام بعدی تسهیلگری برای اشتغال بعد از خدمت سربازی عنوان کرد.فرمانده قرارگاه مهارت آموزی ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: از اواخر سال ۱۳۹۶ تا به امروز بیش از یک میلیون و یک صد هزار سرباز تحت پوشش مهارت های عمومی و تخصصی قرار گرفته که در نهایت ۷۵۰ هزار نفر مدرک و گواهینامه مربوطه را کسب کردند.

سردار زاده کمند گفت: بعد از تصویب سند ملی مهارت آموزی موضوع اشتغال کار سربازان ماهر منقضی خدمت به طور قوی تر در دستور کار قرار گرفت و در سال ۱۴۰۰ اعتبار لازم در قانون بودجه پیش بینی شد.وی افزود: بیش از ۹۰ درصد تسهیلات پیش بینی شده در سال ۱۴۰۰، تسهیلات با سود بالا بود که عملا استقبالی از آن نشد و فقط ۱۰ درصد تسهیلات قرض‌الحسنه بود.

سردارزاده کمند اعلام کرد: در سال گذشته بعد از بررسی و برگزاری جلسات کارشناسی تصمیم گرفته شد در این زمینه ریل گذاری شود که در نهایت در اواخر سال نزدیک به ۳ هزار نفر از تسهیلات موردنظر بهره مند شدند.

وی به پیگیری موضوع ارائه تسهیلات در سال‌جاری پرداخت و گفت: برای این که در سال ۱۴۰۱ بهتر بتوان از تسهیلات استفاده کرد باید پیگیری می شد تا تسهیلات قرض الحسنه باشد که الحمدلله در قالب تبصره ۱۶ مبلغ ۱۶ هزار میلیارد تومان به صورت قرض الحسنه برای کلیه کسانی که متقاضی اشتغال بودند پیش‌بینی شد که مقداری از آن سهم سربازان ماهر منقضی خدمت شد و قرار شد هر استان سهمی را دریافت کند.

وی افزود:مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان برای متقاضیان پیش بینی شده که البته اختیار به سازمان ها داده شده تا در برخی مشاغل به تناسب شغل و تشخیص مبالغ بالاتری تخصیص پیدا کند.

فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: متقاضیان می توانند از طریق دفاتر پلیس+۱۰ ثبت نام کرده و در صورت تایید نهایی تسهیلات دریافت کنند.

سردار زاده کمند در پاسخ به پرسش خبرنگار خبرگزاری فارس در این خصوص که به چه تعداد متقاضی تسهیلات تعلق می گیرد گفت:پیش بینی شده است این تسهیلات به ۶۰ هزار سرباز ماهر منقضی خدمت تعلق بگیرد.

وی افزود: افرادی که از سال ۹۷ تاکنون خدمت سربازی را به اتمام رسانده و گواهینامه مهارت آموزی را کسب کرده باشند می توانند برایکسب این تسهیلات به پلیس +۱۰ مراجعه کرده و ثبت نام کنند.

سردار زاده کمند در پاسخ به دیگر پرسش فارس، مبلغ پرداختی برای ثبت نام در دفاتر پلیس+ ۱۰ را ۵۰ هزار تومان اعلام کرد.

سردار احمدعلی دولت‌خواه معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات فراجا در این نشست خبری به راهبردهای ابلاغی فرمانده فراجا اشاره و اظهار داشت: تسهیل‌گری حداکثری در بحث ارائه خدمات فارغ از جغرافیا و زمان خاص و همچنین سرعت العمل از جمله راهبردهای ابلاغی است.

وی به مراحل تقاضای تسهیلات بانکی توسط سربازان مهارت آموخته منقضی خدمت اشاره و تصریح کرد: افراد باید کارت پایان خدمت داشته باشند؛ یعنی متقاضیان دریافت وام باید افرادی باشند که از سال ۹۷ تاکنون به سربازی رفته و کارت پایان خدمت داشته و گواهینامه مهارت آموزی کسب کرده باشند.

سردار دولتخواه‌ اعلام کرد: متقاضیان با کارت پایان خدمت و مدارک هویتی باید به مراکز پلیس + ۱۰ در سراسر کشور مراجعه کرده که پس از ثبت تقاضا و بارگذاری مدارک راستی آزمایی انجام می شود.

وی افزود: بعد از ثبت تقاضا اولین پیامک به شماره تلفن همراهی که متقاضی اعلام کرده واصل می شود بدین مضمون که درخواست شما ثبت شد و در مراحل بعدی مشخصات فرد به کارگروه استانی یا همان معاون وظیفه عمومی ارسال شده و پرونده تشکیل و آماده طی مراحل می شود.

معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات فراجا تصریح کرد: در هر مرحله بعد از بررسی پیامک به متقاضی ارسال شده تا بداند کار در چه مرحله‌ای قرار دارد و در نهایت جواب نهایی بعد از بررسی های کارشناسی اعلام می شود که درخواست پذیرفته شده یا خیر.

وی گفت: در پیامک ارسالی در صورت عدم تایید، دلایل و نحوه اعتراض عنوان شده و اگر پرونده تایید شود مراحل بعدی از جمله امضای لازم برای واگذاری وام ها از بانک های عامل ‌، مبلغ، زمان بازپرداخت و ... اطلاع رسانی می شود.

معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات فراجا  در پاسخ به پرسش خبرنگار خبرگزاری فارس،  در این خصوص که از زمان ارسال پیامک تا دریافت جواب چقدر طول می کشد گفت:  از زمان ارائه درخواست به دفاتر تا رسیدن درخواست به دبیرخانه معاونت وظیفه عمومی فراجا ۲۴ ساعت زمان می برد اما فرایند تشکیل کارگروه‌های کاری و ...از زمان ارسال درخواست تا فرآیند عملیاتی شدن بیش از ۴۵ روز زمان می برد.
 وی زمان بازپرداخت تسهیلات را ۵ تا ۷ سال عنوان کرد.

در ادامه جلسه سردار زاده کمند در پاسخ به دیگر پرسش فارس درخصوص رایزنی قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی ستاد کل با بانکها در تسهیل تخصیص وام به سربازان ماهر منقضی خدمت و ساده تر شدن شرایط از جمله ضامن و چک‌‌ و ... گفت: شرایط دریافت وام قوانین بانکی خود را دارد و برای دریافت ۱۰۰ میلیون تومان وام براساس قوانین بانکی به ضامن معتبر یا جواز کسب و کار نیاز است.

فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی ستاد کل نیروهای مسلح در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار خبرگزاری فارس درباره زمان مراجعه متقاضیان وام به پلیس + ۱۰ برای ثبت تقاضا خاطرنشان کرد: متقاضیان از فردا صبح می توانند به مراکز پلیس+ ۱۰ مراجعه کرده و با پرداخت ۵۰ هزارتومان و مدارک لازم برای دریافت وام اشتغال ثبت نام کنند.
پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول