اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

شبکه نمایش خانگی با لطایف الحیل بسترساز بسیاری از مشکلات اخلاقی و فرهنگی شده است

کارشناس تعلیم و تربیت گفت: امروز شبکه نمایش خانگی با لطایف الحیل بسترساز بسیاری از مشکلات عقیدتی، سیاسی، اخلاقی و فرهنگی شده و مخاطبان زیادی را جذب کرده است.

شبکه نمایش خانگی با لطایف الحیل بسترساز بسیاری از مشکلات اخلاقی و فرهنگی شده است

غلامرضا نخعی‌پور فرهنگی بازنشسته در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس با اشاره به آماده‌سازی فرهنگیان و دانشجویان برای مقابله با فتنه، اظهار کرد: باید آگاهی سیاسی، دشمن شناسی، تاریخ معاصر در سر فصل دروس دانشگاه فرهنگیان باشد تا به آگاهی بخشی و بصیرت افزایی دانشجومعلمان کمک کند؛ متأسفانه تصور می‌کنیم، اطلاق کلمه معلم به فرد، برای آگاهی و آگاهی بخشی و ایفای نقش الگویی و بصیرتی، کفایت می‌کند.

وی با اشاره به تلاش دشمنان برای نفوذ در بین نسل جوان، گفت: بدیهی است که باید در خانه، مدرسه، صدا و سیما، مساجد و هیأت‌ها، آموزش لازم به نوجوانان و جوانان داده شود؛ امروز شبکه نمایش خانگی با لطایف الحیل بسترساز بسیاری از مشکلات عقیدتی، سیاسی، اخلاقی و فرهنگی شده و مخاطبان زیادی را جذب کرده است و در نقطه مقابل، ده‌ها ارگان فرهنگی نه تنها اقدام فاخر و شایسته‌ای انجام نداده‌اند، بلکه پاسخگوی ترک فعل خویش نیستند.

نخعی با بیان اینکه در آموزش مسائل اجتماعی، سیاسی، بصیرتی، دشمن شناسی با ارائه فیلم، انیمیشن، مستند، میزگرد، تجزیه و تحلیل باید با قدرت عمل کرد، گفت: معلمان گرفتار حواشی معیشت و رتبه‌بندی شده‌اند و از سوی دیگر دنبال تدریس درس تخصصی خودشان هستند و باید مسؤولان آموزش و پرورش برنامه‌ریزی مناسبی برای آموزش مسائل اجتماعی و بصیرتی داشته باشند.

وی با بیان اینکه مربیان پرورشی باید کارآیی، آگاهی و بصیرت و انگیزه لازم داشته باشند و در این زمینه آموزش ببینند، افزود: تعداد معدودی دانشجوی پرورشی در دانشگاه فرهنگیان جذب شده‌اند اما دروس این رشته ارتباط چندانی با وظایف مربی ندارند و آگاهی تاریخی، ملی، سیاسی، بصیرتی، دشمن شناسی، روش شناسی و....به آنها نداده و در توانمند سازی مربیان نقش چندانی ندارند‌.

این فرهنگی بازنشسته با بیان اینکه از دشمن، جز دشمنی توقع و انتظاری نیست، تصریح کرد: باید کرسی‌های آزاد اندیشی را فعال کرد و ماهیت و هویت پوچ و ددمنشانه دشمن را به چالش کشیده و شگردهای آنان را آشکار کرده و پرده نفاق و فریب را از چهره کریه استکبار کنار زد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول