اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

روایت مستندساز گیلانی از اغتشاشات اخیر/ از رفتار غیرانسانی اغتشاش‌گران تا ضعف رسانه‌ای داخلی‌ها

مستندساز گیلانی بسیاری از اغتشاشات اخیر را ناشی از جوسازی و تبلیغات سو دشمن برشمرد و گفت: در این اغتشاش علاوه بر رفتار غیرمنطقی و رفتار غیرانسانی قوت دشمن در فضای مجازی و ضعف ما در حوزه رسانه به‌وضوح مشخص است.

روایت مستندساز گیلانی از اغتشاشات اخیر/ از رفتار غیرانسانی اغتشاش‌گران تا ضعف رسانه‌ای داخلی‌ها

حسین بدر طالعی مستندساز گیلانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به حوادث اخیر و بروز اغتشاشات و آشوب‌های خیابانی، اظهار کرد: طبیعتاً خیلی از ما نسبت به اتفاقاتی که در جامعه رخ می‌دهد اعتراض داریم اما این هیچ‌وقت به معنای ضدیت ما نسبت به حکومت و نظام نیست بلکه بیشتر به سبب فشارهای خارجی، تحریم‌های یک‌طرفه، تلاش مذبوحانه منافقین و فرصت‌طلب‌ها و البته در بخشی ناشی از بروز فسادها و ناکارآمدی‌های داخلی است.

وی با بیان اینکه اعتراض یک حق است اما نحوه ابراز آن، اغتشاش و آشوب نیست، افزود: با اغتشاش هم اشخاص و بیت‌المال آسیب جدی می‌بینند و هم به نتیجه درستی نمی‌توان رسید.

کارگردان گیلانی و برنده چند فیلم مستند جهانی، راه بیان مطالبات را مسیر قانونی و در پیش گرفتن رویه‌های مرسوم یا درگاه‌های جایگزین و به‌روز دانست و گفت: کسی که واقعاً مطالعه گر باشد دغدغه خود را مسالمت‌آمیز مطرح می‌کند چراکه با آتش کشیدن، ایجاد ناآرامی و آشوب، حق‌خواهی نمی‌توان کرد.

بدر طالعی با اذعان به اینکه بسیاری از اغتشاشات اخیر ناشی از تبلیغات سو و جوسازی‌های عامدانه غربی و جریان نفاق است، ادامه داد: توهین به مقدسات و به آتش کشیدن اموال و انفال عمومی نامش مطالبه گری نیست و صرفاً اغتشاش و ناآرامی و سلب امنیت عمومی است.

وی با اشاره به اینکه نحوه اغتشاشات اخیر نشان داد آشوبگران به‌هیچ‌وجه دغدغه مطالبه ندارند، بیان کرد: نحوه وارد شدن اغتشاش‌گران به صحنه و برخوردهای غیرمنطقی آن‌ها هیچ‌گاه شبیه مطالعه گری نبود و زبان از توصیف رفتارهای غیرانسانی و غیر خواهی آن‌ها قاصر است.

دبیر جشنواره فیلم مقاومت گیلان با بیان اینکه مطالبه گری با سنگ زدن، به آتش کشیدن و اغتشاش جمع نمی‌شود و امنیتی که امروز شاهد آن هستیم را مدیون همین نظام و کارگزاران همین حکومت هستیم، افزود: اغتشاشات اخیر نشان داد دشمن در فضای مجازی پیشتاز و در فضای رسانه نیز بسیار قوی‌تر از ما عمل کرده است.

انتهای پیام/۳۳۸۹/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول