اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

اجرای یک پروژه بزرگ در عراق به سعودی‌ها واگذار شد

دولت عراق اخیراً انجام یک پروژه شهرسازی بزرگ در نزدیکی بغداد را به یک شرکت سعودی به نام العریفی واگذار کرده است.

اجرای یک پروژه بزرگ در عراق به سعودی‌ها واگذار شد

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از عراقی نیوز، دولت عراق اخیرا پروژه ساخت یک شهرک اداری بزرگ نزدیک پایتخت این کشور را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به یک شرکت سعودی به نام "العریفی" واگذار کرده است.

قرار است یک شهرک اداری به نام "الرفیل" به مساحت 200 کیلومتر مربع در نزدیکی بغداد ساخته شود و گفته می‌شود احتمالا محل سکونت 300 هزار نفر خواهد بود.

بر اساس اعلام کمیسیون ملی سرمایه‌گذاری عراق انتظار می‌رود الرفیل طی 10 سال آینده تکمیل شود و این شهرک یکی از چندین پروژه شهرک‌سازی‌ای است که عراق برای حل مشکل کمبود خانه در این کشور در دستور کار قرار داده است.

این کمیسیون همچنین مدعی شده که انجام این پروژه به دو بخش تقسیم شده که یکی از آنها مربوط به ساخت واحدهای مسکونی و بخش دوم مربوط به ایجاد زیرساخت‌های بزرگ تفریحی و سرگرمی شبیه فان‌سیتی در جده است.

شرکت العریفی که دفتر مرکزی آن در شهر دمام عربستان واقع است، درواقع تاکنون پیمانکار اجرای برخی پروژه‌های ساخت و ساز در عربستان بوده است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول