اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

دانشجویان خلیج فارس با مشکلات آب و برق دست و پنجه نرم می‌کنند

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه خلیج فارس بوشهر گفت: مشکلات تامین آب و برق خوابگاه‌های این دانشگاه در حال برطرف شدن است و دانشجویان می‌توانند چهارشنبه در خوابگاه مستقر شوند.

دانشجویان خلیج فارس با مشکلات آب و برق دست و پنجه نرم می‌کنند

محمد مدرسی ظهر امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در بوشهر اظهار داشت: به دور از هر گونه برداشت سیاسی و همان طور که در سایت دانشگاه خلیج فارس اعلام شد، کلاس‌های دانشگاه صرفا برای بهبود وضعیت رفاهی و به منظور رفع مشکل غیر مترقبه برق مجتمع کوثر دانشجویان که ۶۰ درصد دانشجویان خوابگاهی ما را اسکان داده استف به مدت یک هفته مجازی شد.

رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر ادامه داد: غیر حضوری شدن این دانشگاه فقط به صورت اتفاقی با سایر دانشگاه‌ها همزمان شده است.

علی دیندارلو معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه خلیج فارس بوشهر گفت: کلاس‌های درس دانشگاه خلیج فارس بر اساس تقویم آموزشی از ۱۹ شهریور ماه آغاز شد و با اینکه تجهیزات خوابگاه، تست و تحویل شده بود، اما در دو هفته حضور دانشجویان در خوابگاه‌ها و تحت فشار قرار گرفتن سیستم‌های سرمایشی، برخی از مشکلات خود را نشان داد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه خلیج فارس افزود: این سیستم‌ها که در دو سال آموزش غیر حضوری بدون استفاده مانده بود، هر چند در آزمایش اولیه سالم بود اما برخی از آنها دچار مشکل شدند. ۶۰۰ کولر در خوابگاه‌های این دانشگاه وارد مدار شد و در صورتی که روزانه یک درصد از این شمار نیز نیازمند تعمیر بود، باید روزانه ۶ کولر تعمیر می‌شد که با احتساب دیگر نیازهای تاسیساتی و کمبود نیرو امکانپذیر نبود.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط اقلیمی امکان اقامت دانشجویان بدون استفاده از کولر میسر نیست و مهلتی یک هفته‌ای برای بازآماد کردن این تاسیسات نیاز بود. یکی دیگر از مشکلات اساسی تحویل شدن خوابگاه دخترانه ۱۵ خرداد در مجتمع کوثر و تجهیز آن بود؛ این خوابگاه علاوه بر سیستم روشنایی با ۱۰۰دستگاه کولر و همین میزان یخچال وارد مدار شد که بار بالایی بر تامین انرژی این مجتمع خوابگاهی وارد می‌کرد.

این مقام مسئول بیان کرد: مجتمع خوابگاهی کوثر در اندازه روستایی کلان است که یک‌هزار و ۶۰۰ دانشجو را در خود جای داده است و تا کنون برق‌رسانی به آن با یک ترانس ۶۰۰ مگاواتی انجام می‌شد که با مجازی کردن کلاس‌های درس در این هفته، این ظرفیت به یک‌هزار و ۴۰۰ مگاوات افزایش یافت و هنوز اقدامات در این زمینه در حال انجام است.

دیندارلو تاکید کرد: در صورتی که این اقدام انجام نمی‌شد در روزهای آینده این مجتمع خوابگاهی با خاموشی کامل مواجه می‌شد. مسئله تامین آب دیگر چالش مهم خوابگاه‌های دخترانه و پسرانه دانشگاه خلیج فارس بود؛ در حالی خوابگاه‌ها پیشتر ۱۲ ساعت آب داشت و در این مدت برای ۱۲ ساعت آینده آبگیری می‌شد، اما در زمان حاضر ۳۶ ساعت آب نبود و همه انرژی امور دانشجویی صرف آبرسانی با تانگر می‌شد.

علی دیندارلو ابراز کرد: با غیر حضوری کردن کلاس‌ها در این یک هفته خوابگاه‌ها به۱۲ مخزن ۲۰ هزار لیتری برای نگهداری و تامین آب تجهیز شد که دو مخزن به خوابگاه یادگار، سه مخزن به خوابگاه دخترانه ۱۵ خرداد و بقیه به مجتمع کوثر اختصاص یافت.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه خلیج فارس با تکذیب هرگونه ارتباط غیر حضوری شدن کلاس‌های این دانشگاه با اغتشاشات اخیر، اعلام کرد: با توجه به اینکه حدود نیمی از دانشجویان دانشگاه از امکانات خوابگاهی استفاده می‌کنند، با مسائل بیان شده، امکان ادامه کلاس‌ها به شکل حضوری فراهم نبود و از هفته آینده کلاس‌های درس به صورت حضوری ادامه می‌یابد.

این مقام مسئول کمبود اعتبار را عامل به روز سازی تاسیسات این خوابگاه‌ها پیش از آغاز مهر ماه دانست و اضافه کرد: تجهیز خوابگاه ۱۵ خرداد به تازگی انجام شده است. مشکل آبرسانی به خوابگاه‌های دانشگاه خلیج فارس با افزایش انشعاب بهبود می‌یابد و با توجه به اعتبارات دانشگاه لازم است، مسئولان استانی اعم از آب منطقه‌ای و مدیریت استان در این زمینه همکاری کنند و یا اعتباری در اختیار این دانشگاه قرار دهند یا هزینه این انشعاب را دریافت نکنند.

علی دیندارلو تصریح ساخت: از مسئلان استانی خواستاریم تا برای تامین یک مجتمع خوابگاهی برای پسران زمینی را در اختیار بگذارند تا دانشگاه این مجتمع را با امکانات موجود خود احداث و مشکل خوابگاه پسرانه را برای همیشه حل کند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه خلیج فارس با بیان اینکه همه هم و غم مسئولان این دانشگاه تامین خوابگاه برای دانشجویان است و همه دانشجویان قدیمی خوابگاه دریافت کرده‌اند، تاکید داشت: برای اسکان دانشجویان پسر دو ساختمان با ظرفیت یک‌صد و ۱۵۰ نفر در منطقه بهمنی اجاره شده است و یک خوابگاه با ظرفیت حدود یک‌صد نفر نیز در سطح شهر برای دانشجویان ورودی بین‌الملل گرفته شده است.

دیندارلو با بیان اینکه با توجه به افزایش اجاره بهای منزل، تقاضا برای دریافت خوابگاه از سوی دانشجویان افزایش یافته است، یادآور شد: در مجموع حدود هشت هزار نفر در دانشگاه خلج فارس تحصیل می‌کنند و امسال ۴۷ نفر در ۱۳ رشته دوره دکتری و ۳۷۰ نفر در ۶۲ رشته کارشناسی ارشد پذیرش شده‌اند و یک‌هزار و ۳۰۰ نفر نیز در ۳۱ رشته دوره کارشناسی پذیرفته می‌شوند که بر اساس اعلام سازمان سنجش از یک هفته تا ۱۰ روز آینده تحصیل خود را آغاز می‌کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول