اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

امید به زندگی به اقتصاد وابسته است/کاهش آمار ازدواج کشور را تهدید می‌کند

استاندار زنجان گفت: امید به زندگی به مسائلی همچون معیشت و اقتصاد وابسته است.

امید به زندگی به اقتصاد وابسته است/کاهش آمار ازدواج کشور را تهدید می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محسن افشارچی در جلسه شورای ثبت احوال استان زنجان با اشاره به اینکه ثبت احوال با اتصال به درگاه دولت خدمات بهتری را ارائه کرده است، اظهار کرد: تلاش می‌شود احداث ساختمان اداری ثبت احوال استان نیز با همکاری‌ها، زودتر به اتمام برسد.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه کاهش آمار ازدواج خطری است که کشور را تهدید می‌کند و هر چند این مسئله هم تابع شرایط به ویژه وضعیت اقتصادی است، افزود: داشتن فرزند بیشتر از هر جهت مثبت است، یعنی تجربه نشان می‌دهد ازدواج در سن مناسب‌تر می‌تواند شرایط بهتری را به وجود آورد هر چند نمی‌توان مشکلات را انکار کرد.

وی با بیان اینکه زنگ خطر پیری جمعیت، کاهش ازدواج و فرزند آوری از مسائل حائز اهمیتی است که نهادهای فرهنگی و سازمان‌های ذی‌صلاح باید تلاش کنند تا این روند به سمت و سوی خوب و افزایشی حرکت کند، اضافه کرد: در همین راستا مسائل اقتصادی و نگرانی درباره اشتغال، یکی از عوامل مهم در مقوله ازدواج و فرزند آوری عنوان شده است.

افشارچی با اشاره به داده محور شدن اطلاعات فردی طبق نسبت‌های نسبی و سببی اضافه کرد: اینکه به سرعت اطلاعات مادر و پدر، سن ازدواج و ... فرزند تازه متولد شده در رکود هر خانواده و فرد ثبت می‌شود اقدام بسیار موثری در استان و دولت الکترونیک است، چرا که با تهیه گراف از این داده‌ها می‌توان به اطلاعات و به تبع آمار مفید و موثری درباره بسیاری از مسائل از جمله اقتصادی دست یافت.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه تولید گراف مربوطه می‌تواند به دریافت اطلاعات دستگاه‌های مختلف به ویژه در حوزه اقتصادی منتهی شود، اضافه کرد: تحقق نهایی این مهم اتفاق مثبتی است که طبق گزارش ها زنجان در انجام این کار جزو پنج استان کشور است.

وی با تاکید بر اینکه کارهای‌ فرهنگی باید به درستی انجام شود، افزود: انتظار داریم سازمان‌ها و ارگان‌های ذی‌ربط با تفکر، بینش و تببین مسائلی که در غرب رواج پیدا کرده و در فرهنگ ما نیز در حال گسترش است، از جمله پرداختن به خویشتن و بی‌توجهی به زندگی، به درستی موارد را شناسایی و در برنامه‌های این حوزه در جامعه بازنگری و تببین شود.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه با گذر از پیچ سخت اقتصادی کشور می‌توان به اتفاقات خوب امیدوار بود، گفت: باید تلاش کرد از این محل برنامه ریزی لازم به ویژه فرزند آوری و ازدواج را افزایش همچنین اقدامات فرهنگی را نیز لحاظ کرد.

انتهای پیام/73005

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول