اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

دشمنان در حال برنامه‌ریزی برای تجزیه ایران هستند/ مسوولان، چهره‌ها و مردم باید هوشیار باشند

پژوهشگر و مدرس حوزه علمیه گفت: دوری از اختلاف و پیوند و اتحاد از جمله عوامل پیشرفت ملت‌ها و رمز پیروزی جوامع و سازمان‌ها است.

دشمنان در حال برنامه‌ریزی برای تجزیه ایران هستند/ مسوولان، چهره‌ها و مردم باید هوشیار باشند

حجت‌الاسلام والمسلمین روح الله دریکوند پژوهشگر حوزه اجتماعی و مذهبی و از مدرسین حوزه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با تاکید بر اینکه اتحاد، همبستگی همچنین مبارزه با هرگونه تفرقه و پراکندگی از جمله مسائل و امورات خطیری است که در آیات و روایات بسیاری مورد توجه واقع شده است، اظهار کرد: خدای متعال ایجاد دو دستگی و اختلاف بین مردم را امری حرام و ناپسند شمرده و می‌فرماید: «واعتصموا بحبل الله جمیعـا ولا تفرقوا» یعنی همه‌شما مردم به ریسمان الهی (قرآن و اسلام) و هر وسیله‌ای وحدتی چنگ بزنید و پراکنده نشوید ، «و لاتنازعوا فتفشلوا » و هرگز راه اختلاف و تنازع را نپویید.

وی بیان کرد: دوری از اختلاف و پیوند و اتحاد از جمله عوامل پیشرفت ملت‌ها و رمز پیروزی جوامع و سازمان‌ها است.

مدرس و پژوهشگر حوزه علمیه قم گفت: اتحاد و انسجام ملت ایران یک هدف ضروری و واجب است، به گونه‌ای که مقام معظم رهبری به کرات مردم و مسولان را دعوت به انسجام و وحدت کرده و از تفرقه بر حذز داشته‌اند.

دریکوند افزود: مقام معظم رهبری در یکی از بیانات حکیمانه‌ خود فرمودند: نگاه دستگاه استکبار و استعمار به دنیای اسلام، این است که سعی می‌کنند دنیای اسلام را هرچه بیشتر از وحدتِ خود دور کنند.

وی خاطرنشان کرد: چهره‌های مختلف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و هنری در ایران اسلامی نیز با توجه به تعالیم دین اسلام و منویات امامین انقلاب، با درک و اهمیت این امر مهم و بصیرت کافی و با شناخت وسوسه‌ و خیانت دشمنان در قالب رسانه‌های ضد انقلاب و نظام، وارد میدان شده و دست خائن دشمنان امت اسلامی را در این تفرقه‌افکنی‌ها دیدند و به طورقاطع اعلام برائت کردند.

این پژوهشگر و مدرس حوزه علمیه گفت: اما متاسفانه عده‌ای انگشت شمار که بر سر سفره‌ی مردم و انقلاب به آلاف و علوف رسیدند، بر طبل اختلاف کوبیدند و سعی کردند بین مردم و مسوولان فاصله بیاندازند، اینها مسلما مطرود نظام و مردم هستند و جایگاهی بین مردم نخواهند داشت.

دریکوند با بیان اینکه موضوع دیگری که مقام معظم رهبری متعدد به آن اشاره کرده‌اند، اهمیت و ضرورت هوشیاری مسوولان نظام و مردم در مقابل اهداف تجزیه طلبانه‌ی دشمنان انقلاب است، اظهار کرد: استعمار پیر و شیطان بزرگ همیشه با هدف رسیدن به مقاصد و مطامع خود در حال برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری هستند تا به خیال خام خود، تجزیه‌ی ایران اسلامی را رقم بزنند.

وی خاطرنشان کرد: در این میان مسوولان، چهره‌ها و مردم و جوانان ما باید حرکت‌های تجزیه‌طلبانه‌ی آمریکا و انگلیس را ببینند و بشناسند.

این پژوهشگر حوزه علمیه گفت: مردم باید نسبت به لایه‌های پنهان این طراحی‌ها شناخت پیدا کنند و بدانند که این شیاطین به کمک گروه‌های تروریستی و فریب برخی چهره‌ها و جوانان، در صدد رسیدن به مقاصد پلید خود هستند.

دریکوند تاکید کرد: ما باید با حفظ هوشیاری، تیزبینی، بصیرت و زمان‌شناسی این توطئه‌های شوم دشمنان را خنثی کنیم و با رو کردن نقشه، طرح و ماهیت هدایتگران این توطئه‌ها، جوانان این مرز و بوم را آگاه کنیم تا در دام این شیاطین نیفتند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول