اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  دولت

رستم قاسمی: درخواست کردیم مدت خوداظهاری سامانه املاک و اسکان یک‌سال تمدید شود

وزیر راه، مسکن و شهرسازی گفت: به دفعات متعدد از دولت خواستیم که در جلسه سران قوا مدت خوداظهاری سامانه املاک و اسکان را یک سال تمدید کنند.

رستم قاسمی: درخواست کردیم مدت خوداظهاری سامانه املاک و اسکان یک‌سال تمدید شود

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، رستم قاسمی وزیر راه، مسکن و شهرسازی در جلسه امروز (دوشنبه 11 مهر) کمیسیون اصل 90 مجلس که برای بررسی اجرای طرح نهضت ملی مسکن برگزار شد، اظهار داشت: مردم باید به مدت دو ماه در سامانه املاک و اسکان خوداظهاری می‌کردند که این دو ماه گذشت، طبق اطلاعات ثبت شده در سامانه کمتر از دو میلیون نفر که سامانه هک شده و اطلاعات آن از بین رفت. 

وی افزود: در واقع دو ماه قانونی گذشته بود و موضوع خوداظهاری عملاً منتفی شده بود. البته ما به دفعات متعدد از دولت خواستیم که در جلسه سران قوا این مدت را به یک سال تمدید کنند. حتی نامه‌هایی که به دبیر کمیسیون اقتصادی سران قوا ارسال کردیم و در آن نسبت به تمدید مدت خوداظهاری به یک سال درخواست کردیم.

وزیر راه، مسکن و شهرسازی گفت: این اتفاق رخ نداد و به همین دلیل، دیگر خوداظهاری نداشتیم و با استفاده از آمار و اطلاعات موجود در بانک‌های اطلاعاتی کشور وجود داشت، اطلاعات مورد نیاز را جمع آوری کردیم. البته اینکه اطلاعات موجود در بانک های اطلاعاتی تا چه میزان صحت داشته باشد جای سوال دارد. آنچه امروز از اطلاعات بانک های اطلاعاتی به دست آورده ایم این است که حدود 70 میلیون نفر که ما در اختیار داریم. خود من هم در برنامه ای که در صداوسیما برگزار شد از مردم درخواست کردم تا اطلاعات خود را ثبت کنند. حتی سایر مسئولان وزارت راه نیز بر اهمیت سامانه املاک و اسکان و ضرورت تکمیل اسناد در آن تاکید کردند. 

قاسمی با بیان اینکه در هیئت دولت بارها درباره این موضوع صحبت کرده‌ام و از آقای رئیس جمهور درخواست کردیم تا وزارتخانه‌های مختلفی که می‌توانند امروز در تکمیل این سامانه موثر باشند، دستور بدهند، تصریح کرد: چند روز قبل هم یک موضوع دیگر رخ داد و به آقای رئیس جمهور گفتم که اگر اجازه بفرمائید هر کدام از مسئولان دولت که در سامانه املاک و اسکان ثبت کردند دست خود را بالا ببرند؛ حتی یکی از مسئولان رده بالای کشور به من گفت که آقای قاسمی شما ما را جریمه مالیاتی کردید و برای من به عنوان دارنده خانه خالی قبض مالیاتی سنگین صادر شده است. چرا که یک واحد از خانه خود را ثبت نکرده بود و به عنوان خانه خالی ثبت شده بود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول