اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

طی هفته جاری ۲ قطار روسی از سرخس وارد ایران شده اند

سرپرست فرمانداری سرخس گفت: طی هفته جاری ۲ قطار روسی به ترتیب با ۳۷ و ۴۰ واگن فله بَر حامل کودشیمیایی از سرخس وارد ایران شده اند

طی هفته جاری ۲ قطار روسی  از سرخس وارد ایران شده اند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حسن نوری زاده روز دوشنبه اظهار کرد: طی هفته جاری ۲ قطار روسی به ترتیب با ۳۷ و ۴۰ واگن فله بَر حامل کودشیمیایی از سرخس وارد ایران شده اند و اکنون در مسیر بندرعباس قرار دارند و چند قطار دیگر نیز از روسیه عازم ایران هستند و طی هفته آینده وارد ایستگاه راه آهن بین المللی سرخس می شوند.

سرپرست فرمانداری سرخس افزود: پیش از این بارهای یاد شده روسی از مرز ترکمنستان و از طریق افغانستان و پاکستان ۱۵ روزه به بنادر جنوبی پاکستان می رسیدند اما  اکنون این بار ترانزیتی پنج روزه و با امنیت بیشتر به بندرعباس می رسد که رضایت صاحبان بار را در پی داشته است.

وی اضافه کرد: اگر روند حمل بار و آمادگی زیرساختهای ریلی ایران همچنان اعتماد تاجران و صاحبان بار روسی را جلب کند ورود بار ترانزیتی از مبدا روسیه به مرز سرخس به هفته ای چند قطار و یا روزانه تبدیل خواهد شد.

پارسال ۳.۲ میلیون تن از مبادلات تجاری خارجی کشور شامل صادرات، واردات و ترانزیت به ارزش ۵.۶ میلیارد دلار از مرزهای جاده ای و ریلی این شهرستان انجام شد بر این اساس ۱.۷ میلیون تن از این اقلام ترانزیت ورودی و حدود ۷۰۰ هزار تن نیز ترانزیت خروجی است که بیشتر آن از طریق مرز ریلی سرخس صورت گرفته است. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول