اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بازار

فواید کود فسفر برای پسته و گیاهان دیگر

کود فسفر یکی از مواد شیمیایی بسیار قوی و شناخته شده در زمینه تقویت خاک و رشد گیاهان می باشد که حاوی مواد غنی و مغذی از ویتامین های مورد نیاز خاک است.

فواید کود فسفر برای پسته و گیاهان دیگر

همانگونه که مستحضر هستید کود فسفر بالا گرومور برای پسته بسیار مناسب است، چون کود فسفر بالا گرومور عاری از عناصر ریز مغذی، مقادیر بالای کلر، بور و همچنین سدیم است. انسانها برای ادامه زندگی و رفع نیازهای اساسی خود، نیاز به انرژی دارند و یکی از لازمه های زندگی بشری غذا است.

همانگونه که انسان برای سوخت و ساز به غذا و انرژی نیاز دارد، گیاهان و دیگر موجودات زنده نیز به غذا احتیاج دارند. نیاز گیاهان به خصوص پسته به کود فسفر بالا گرومور بسیار قابل اهمیت است، چون غنی از ریز مغذیها است و برای خاکهای مختلف مناسب و سازگار است.

حال شما اگر کشاورز هستید یا به کار پرورش گل و گیاه مشغولید این مطلب مهم را باید بدانید که چقدر این کود به حیات گیاه شما وابسته است و طریقه مصرف و دیگر چیزهای وابسته به آن را بدانید که ما اینجا در آراد برندینگ همه نکات را به شما آموزش خواهیم داد.

یکی از عناصر مهم و ضروری زمین که نقش مهمی در زنجیره زندگی بشری دارد، فسفر است، همانگونه که میزان فسفر در زمین زیاد است نبودن آن نیز برای تولید غذا محدود می شود.

اگر ما بخواهیم نیازهای اصلی غذا را بررسی کنیم، اهمیت فسفر کمتر از نیتروژن و پتاسیم نمی باشد، در واقع گاهی اوقات بیشتر هم می شود. عنصر فسفر برای رشد زیاد و ادامه حیات و همچنین برای باروری گیاه حرف اول را می زند، بنابراین ما نباید از عنصر مهمی مثل فسفر غافل شویم و باید از آن استفاده کنیم.

اگر خاک کمبود عنصر فسفر داشته باشد، بازدهی گیاه مثل گلدهی و میوه دهی آن به شدت کاهش پیدا می کند.

کود فسفر برای پسته

یکی از مزایایی که باعث گشته تا کود فسفر بالا پر استفاده گردد و همچنین برای پسته قابل اهمیت شود ترکیب پذیری خوب آن با هر نوع خاکی می باشد.

همانطور که گفته شده است و شما آگاهی لازم در مورد حیاتی بودن عنصر مهمی مثل فسفر به دست آوردید بهتر است برای اطلاعات بیشتر از مزایای این عنصر حیاتی نیز اطلاعات کافی به دست آورید و از آن بهره ببرید.

به طور معمول از کود فسفر برای پسته که به عنوان کود ریشه ای باشد را در فصل زمستان به درختان پسته می دهند و در فصل تابستان که موقع رشد گیاه است، از این نوع کودهای فسفر بالا استفاده نمی شود. به طور کلی درخت پسته برای بازدهی بیشتر و محصول دهی بیشتر و با کیفیت نیازمند به عناصر حیاتی است که این عناصر موجب بهبود در کیفیت پسته شده و در برابر آفتها و بیماریها مقاوم تر شود.

همچنین با مصرف این نوع از کود آلی برای پسته و گیاهان دیگر موجب می گردد تا قدرت جذب عناصر مهم بیشتر شود و گیاه به عواملی همانند رطوبت، بافت، ساختار، عمیق بودن خاک آن، شوری خاک، انواع پایه، اندازه پخش شدگی افشان گیاه، دما و حرارت محیط اطراف، اندازه میوه دهی و گل دهی و یا حتی خطر ابتلا به برخی از بیماریها و آفتهای احتمالی اشاره کرد.

کود فسفر برای کاکتوس

یکی از گیاهان زیبا و زینتی که در تمامی خانه ها از آن می توانید ببینید گل کاکتوس می باشد که برای آن که رشد بسیار خوب و عالی داشته باشد تا بتواند میوه خوبی نیز بدهد باید از کود فسفر بالا برای آن استفاده کنید زیرا همانطور که میدانید رشد گیاه به میزان زیادی به فسفر وابسته می باشد.

از آن جایی که هزینه های تولید و حمل و نقل کود فسفر زیاد می باشد پس گاهی ما مجبور هستیم تا از خاک فسفات به طور مستقیم برای گیاهان استفاده کنیم. برای تولید کود فسفر که از سنگ فسفر که همان آپاتیت می باشد به همراه اسید سولفوریک سوپر فسفات ساده که 85 تا 90 درصد محلول در آب می باشد  استفاده می کنند.

درست است که ما گفته ایم فسفر برای گیاه بسیار ضروری می باشد اما اگر ندانید به چه میزان باید از آن استفاده کنید منجر به ضررهایی جبران‌ ناپذیر خواهید شد.

از جمله معایب استفاده بیش از حد از کود فسفر برای کاکتوس عدم جذب سایر عناصر مفید برای گیاه می باشد که از آن جمله می‌ توان به موارد از جمله آهن روی و منگنز اشاره کرد.

اما همیشه راه هایی وجود دارد تا بتوان بیشترین بهره را از عناصر برد و ما در این جا  چندین راهکار بسیار مفید و ساده را برای شما آورده ایم تا بتوانید بهترین استفاده را از کود فسفر بکنید و در نتیجه محصولاتی زیادتر داشته باشید.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول