اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

تبدیل میراث ۲۰۰ ساله در کوهبنان به اقامتگاه بوم‌گردی

رئیس میراث فرهنگی شهرستان کوهبنان گفت: خانه شهریار دهستان جور که حدود ۲۰۰ سال قدمت دارد و سال‌ها به حال خود رها شده و در آستانه تخریب بود، از حدود دو سال پیش به همت بخش خصوصی با استفاده از تسهیلات دولتی با هدف ایجاد مرکز بوم‌گردی، بازسازی، مقاوم‌سازی و زیباسازی شد.

تبدیل میراث ۲۰۰ ساله در کوهبنان به اقامتگاه بوم‌گردی

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، مجید توکلی فرماندار کوهبنان امروز در حاشیه افتتاح خانه‌های بوم‌گردی در شهرستان اظهار کرد: آثار مذهبی، باستاتی، سیاحتی، زیارتی، گردشگری و طبیعی در کنار آب و هوای مساعد و کوهستانی، وجود چهار امام‌زاده واجب‌التعظیم و حرم مطهر شهدای گمنام موجب شده کوهبنان مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی قرار گیرد.

فرماندار کوهبنان افزود: در شهر کوهبنان، بخش طغرالجرد و مناطق اطراف روستاهای خوش آب و هوایی وجود دارد که زمینه را برای احداث و گسترش خانه‌های بوم‌گردی همراه با جاذبه‌های طبیعی رقم زده است، که تاکنون ۱۱ خانه‌بوم گردی در شهرستان کوهبنان احداث شده است.

توکلی بیان داشت: باید با استفاده از تسهیلات دولتی و بهره‌گیری از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی خانه‌های بوم‌گردی افرایش پیدا کند.

فرماندار کوهبنان تاکید کرد: روستاها باید به بنگاه‌های کوچک اقتصادی و کارگاه‌های تولید صنایع دستی مبدل شوند، که تاکنون وام‌های خوبی توسط بنیاد برکت پرداخت شده که این مهم در جذب گردشگران و اشتغال پایدار روستاها موثر است.

توکلی ادامه داد: در راستای احیای کارگاه‌های صنایع دستی و فروش محصولات تولیدی زنان کارآفرین به دنبال راه‌اندازی جمعه بازار و نمایشگاه دائمی محصولات در شهرستان هستیم.

در ادامه مهدی احمدی رئیس اداره میراث فرهنگی کوهبنان عنوان کرد: تاکنون ۱۱ واحد بوم‌گردی احداث شده که تلاش داریم این مهم تا پایان سال جاری به ۱۵ واحد بوم‌گردی افزایش یابد.

احمدی ادامه داد: خانه بوم‌گردی شهریار دهستان جور که حدود ۲۰۰ سال قدمت دارد که سال‌ها به حال خود رها شده بود و در آستانه تخریب و نابودی بود، از حدود دو سال پیش به همت بخش خصوصی با استفاده از تسهیلات دولتی با هدف ایجاد مرکز بوم‌گردی این خانه بازسازی، مقاوم‌سازی و زیباسازی شد.

رئیس میراث فرهنگی کوهبنان تاکید کرد: خانه‌بوم گردی درب‌قلعه بخش طغرالجرد هم بیش از ۷۰ سال قدمت دارد و با استفاده از تسهیلات دولتی و با حضور سرمایه‌گذار بخش خصوصی احداث شده که ۸  اتاق سنتی دارد.

احمدی گفت: واحدهای بوم‌گردی نقش بسیار موثری هم در درآمدزایی و اشتغال هر منطقه، خصوصا مناطق روستایی و حفظ و احیای روستاها و هم از لحاظ فرهنگی، حفاظتی و رونق کسب و کار  ایفا می‌کنند و در بحث تامین زیر‌ساخت های گردشگری خصوصا خدماتی رفاهی، اقامتی و پذیرایی بسیار مهم و حائز اهمیت هستند.
انتهای پیام ۸۰۰۱۲/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول